حل مشكل گيمرها با يك اقدام مهم

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ - ۰۱:۱۳:۱۰
|
کد خبر: ۳۲۱۳۹۵

در حال حاضر گيم در دنيا جزو پرسودترين صنعت‌هاست و سرمايه‌گذاري در اين بخش مي‌تواند بازگشت سرمايه بسياري داشته باشد، بر اين اساس حمايت دولت از اين صنعت و فعالان آن مانند راه‌اندازي سايت كاهش پينگ بازي در سال‌هاي گذشته توانست كمك شاياني به تقويت اين حوزه بكند. به گزارش ايسنا، در حال حاضر صنعت ساخت بازي‌هاي ويديويي و رايانه‌اي به گسترده‌ترين و سودآورترين حرفه‌ها در صنعت سرگرمي كودكان تبديل شده است بنابراين يكي از پررونق‌ترين و محبوب‌ترين دستاوردهاي دنياي تكنولوژي كه روز به روز توجه بيشتري به خود جلب مي‌كند را مي‌توان صنعت گيمينگ دانست كه در اين صنعت پلتفرم‌هاي اجراي بازي‌ها، نقش و جايگاه بسيار مهمي دارند.

در حال حاضر گيم در دنيا جزو پرسودترين صنعت‌هاست و سرمايه‌گذاري در اين بخش مي‌تواند بازگشت سرمايه بسياري داشته باشد، بر اين اساس حمايت دولت از اين صنعت و فعالان آن مانند راه‌اندازي سايت كاهش پينگ بازي در سال‌هاي گذشته توانست كمك شاياني به تقويت اين حوزه بكند. به گزارش ايسنا، در حال حاضر صنعت ساخت بازي‌هاي ويديويي و رايانه‌اي به گسترده‌ترين و سودآورترين حرفه‌ها در صنعت سرگرمي كودكان تبديل شده است بنابراين يكي از پررونق‌ترين و محبوب‌ترين دستاوردهاي دنياي تكنولوژي كه روز به روز توجه بيشتري به خود جلب مي‌كند را مي‌توان صنعت گيمينگ دانست كه در اين صنعت پلتفرم‌هاي اجراي بازي‌ها، نقش و جايگاه بسيار مهمي دارند. در ايران نيز تا پيش از تأسيس بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي در سال ۱۳۸۷ بازي سازي در ايران چندان جدي گرفته نمي‌شد اما پس از آن تحولي بزرگ در اين حوزه ايجاد شد چراكه اين بنياد ماموريت‌هاي گوناگوني از جمله رونق توليد بازي‌هاي ايراني، نظارت بر محتواي بازي‌هاي خارجي، آموزش بازي‌سازي، پژوهش در بازي‌هاي ويديويي و ... را برعهده گرفت و در بخش آموزش هم «انستيتو ملي بازي‌سازي ايران» ايجاد شد. با معطوف شدن توجهات به اين سمت، ‌ايران نيز همانند ساير كشورها در اين صنعت پيشرو شناخته شد به گونه‌اي كه توانست رتبه نخست منطقه را كسب كنند و ديگر كشورها مانند تركيه، ‌عربستان، امارات، قطر و ... بيش از گذشته به اهميت اين بازي‌ها پي‌ برده‌اند و سرمايه‌گذاري‌هاي بسيار زيادي را بر اين حوزه كردند. به عنوان مثال در عربستان ۷۰ درصد درآمد نفتي را در ۵ صنعت مختلف سرمايه‌گذاري مي‌كنند كه يكي از آنها بازي‌سازي است. از آنجا كه در حال حاضر گيم در دنيا جزو پرسودترين صنعت‌هاست، سرمايه‌گذاري در اين بخش مي‌تواند بازگشت خيلي زيادي داشته باشد. بر اين اساس حمايت دولت از اين صنعت و فعالان آن از جمله درخواست‌هايي كه از سوي گيمرها مطرح مي‌شود. اگرچه در تمام دنيا گيمرهاي حرفه‌اي زندگي خوبي دارند و از لحاظ هزينه‌ها تامين هستند ولي با همه اين احوال ايجاد بستر بازي‌هاي آنلاين و اينترنت و آي‌پي‌هاي مناسب و تسهيلات اخذ ويزا از تسهيلات مالي مهم‌تر است.

 

كاهش پينگ‌ بازي‌هاي رايانه‌اي از طريق راه‌اندازي سايت رادار گيم

در همين راستا طي سال‌هاي گذشته اقدامات بسياري براي براي حل چالش‌هاي اين حوزه انجام شده است به‌طور مثال يكي از مشكلاتي كه گيمرهاي كشور همواره با آن روبرو بودند، سرعت پايين دانلود بازي‌ها و آپديت آنها به همراه پينگ يا زمان تاخير بالاي بازي آنلاين بود كه سبب اختلال و تجربه كاربري نامناسب گيمرها در ايران مي‌شد. بنابراين وعده كاهش پينگ بازي و افزايش سرعت بازي‌ها از سوي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت سيزدهم مطرح شد و درنهايت ۲۷ دي ماه سال ۱۴۰۱ سايت و اپليكيشن كاهش پينگ بازي‌هاي رايانه‌اي رونمايي و با همكاري بخش خصوصي، بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي و شركت ارتباطات زيرساخت، به نام رادار بازي راه‌اندازي شده است.