عرضه 360 هزار واحد نهضت ملي مسكن تا سال ۱۴۰۴

۱۴۰۳/۰۷/۰۵ - ۰۱:۱۱:۲۷
|
کد خبر: ۳۲۱۴۷۰

سرپرست معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه تاكنون اراضي يك ميليون و ۴۰۰ هزار واحد مسكوني نهضت ملي تامين شده است، از برنامه عرضه ۳۶۰ هزار واحد نهضت ملي مسكن تا ۱۴۰۴ خبر داد.

سرپرست معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه تاكنون اراضي يك ميليون و ۴۰۰ هزار واحد مسكوني نهضت ملي تامين شده است، از برنامه عرضه ۳۶۰ هزار واحد نهضت ملي مسكن تا ۱۴۰۴ خبر داد. به گزارش مهر، مسعود بيات‌منش گفت: ۳۶۰ هزار واحدي كه هم‌اكنون در مرحله ساخت است، بالاي ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارند و در جلساتي كه در روزهاي گذشته با مديركل بانك مركزي داشتيم، بانك مركزي تعهد كرده است تا ۱۵۰ همت از منابع بانكي را پرداخت كند كه با تزريق اين منابع به بانك‌ها، تعهدات ما در بخش مسكن براي متقاضيان موثر سرعت خواهد گرفت. بيات‌منش ادامه داد: طرح نهضت ملي مسكن با ابلاغ قانون جهش توليد مسكن در سال ۱۴۰۰ و با آغاز به كار دولت سيزدهم شروع شد كه مقرر شد طي ۴ سال دولت سيزدهم ۴ ميليون واحد مسكوني احداث شود.

او اظهار كرد: با توجه به اينكه دو سال قبل از دولت سيزدهم طرح اقدام ملي مسكن آغاز شد، پروژه اقدام ملي و واحدهاي آغاز شده و برنامه‌ريزي‌هايي كه در آن طرح انجام شد به پروژه طرح نهضت ملي مسكن متصل شد. 

به گفته سرپرست معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي، از حدود ۵ سال گذشته تاكنون، براي متقاضيان موثر مسكن كه در سامانه مسكن حمايتي واجد شرايط شناخته شدند، ۳۸۰ هزار واحد عملياتي و اجرايي شده و ۲۰ هزار واحد از واحدهاي آغاز شده به مردم تحويل شده است. بيات منش ادامه داد: هم‌اكنون دولت متعهد به ساخت مسكن براي يك ميليون متقاضي موثر و واجد شرايط است كه براي ۴۰۰ هزار واحد ديگر از باقيمانده ۷۵۰ هزار واحد زمين تأمين شده و منتظر هستيم تا با تزريق منابع مالي بتوانيم اين متقاضيان را به پروژه‌ها متصل كنيم و ساخت واحدها را شروع كنيم.