قول مساعد مجلس به فعالان خشكبار

۱۴۰۳/۰۷/۰۵ - ۰۱:۱۹:۱۹
|
کد خبر: ۳۲۱۴۷۹

نايب‌رييس كميسيون كشاورزي مجلس اخيرا وعده داده است كه مشكلات كهنه فعالان حوزه تامين و بسته‌بندي آجيل، خشكبار و ادويه را برطرف كند. مشكلاتي از تخصيص ارز شروع و به قيمت‌گذاري دستوري ختم مي‌شود. مدت‌هاست فعالان صنعت خشكبار ايران با چالش‌هاي متعددي دست و پنجه نرم مي‌كنند.

نايب‌رييس كميسيون كشاورزي مجلس اخيرا وعده داده است كه مشكلات كهنه فعالان حوزه تامين و بسته‌بندي آجيل، خشكبار و ادويه را برطرف كند. مشكلاتي از تخصيص ارز شروع و به قيمت‌گذاري دستوري ختم مي‌شود. مدت‌هاست فعالان صنعت خشكبار ايران با چالش‌هاي متعددي دست و پنجه نرم مي‌كنند. از نگاه آنها موضوع قيمت‌گذاري، ثبت سفارش در سامانه وزارت جهادكشاورزي و تخصيص ارز بخشي از مهم‌ترين چالش‌هاي اين روزهاي آنهاست. گذشته از اينكه آنها همچنان با گمرك و سازمان‌هاي امور مالياتي و تامين اجتماعي مشكلاتي دارند.
برپايه همين مشكلات اخيرا رييس و اعضاي هيات‌مديره انجمن صنفي كارفرمايي تامين و بسته‌بندي آجيل، خشكبار و ادويه ايران خواهان ورود مجلس به رفع موانع بر سرراه عمده فعالان اقتصادي شدند. آنها كه ديداري با پيمان فلسفي نايب‌رييس كميسيون كشاورزي، آب منابع طبيعي مجلس داشتند؛ چند پيشنهاد شفاف هم ارائه كردند. مسعود سليماني دبير انجمن به «اكوايران» گفت: اولين پيشنهاد استفاده از ظرفيت‌هاي انجمن در كارگروه‌هاي مرتبط در كميسيون كشاورزي بود. پيشنهاد بعدي واگذاري اموري همچون ميزان تخصيص ارز، قيمت‌گذاري و ساير موضوعات غير حاكميتي از سوي جهادكشاورزي به بخش خصوصي است.

آنها به وزارت جهادكشاورزي پيشنهاد دادند برمبناي ماده 2 و 3 قانون بهبود محيط كسب و كار از ظرفيت كارشناسي انجمن در راستاي تهيه و تنظيم قوانين و مقررات لازم استفاده كنند. انجمن از آمادگي‌اش براي تامين مطالب علمي، پژوهشي و آمار واطلاعات در حوزه قيمت‌گذاري با استناد بر شاخص‌هاي قيمت‌گذاري بين‌المللي تاكيد كرد. آنها به كميسيون كشاورزي در مورد توليد محتوا در حوزه توليد و واردات پيشنهاد همكاري دادند. انجمن در مورد همكاري با مركز پژوهش‌هاي مجلس در راستاي تدوين قوانين جديد هم پيشنهادهایی ارائه كردند. در واكنش به اين اظهارات فلسفي قول مساعد داد مجلس از ظرفيت‌هاي انجمن خشكبار براي رفع موانع بهره بگيرد. او گفت: باتوجه به آنچه شنيده در مجلس طرح موضوع مي‌كند و پيگيري مي‌كند تا برخي قوانين و مقررات دست وپاگير رفع شود. فلسفي ابراز اميدواري كرد كه با همكاري‌هاي فرابخشي بين همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي متناظر، مجلس هم بتواند نقش خود را به خوبي در اين زمينه  ايفا كند.