فيليپين، داغ‌ترين بازار مسكن لوكس در جهان

فيليپين، داغ‌ترين بازار مسكن لوكس در جهان

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ - ۰۱:۲۱:۰۷
|
کد خبر: ۳۲۱۵۵۹

براساس گزارشي كه به تازگي در مجله فوربس منتشر شده است، فيليپين به داغ‌ترين بازار مسكن لوكس جهان تبديل شده و دليل آن هم اين است كه توسعه‌دهندگان املاك خانه‌هاي چند ميليون دلاري فيليپين، به خوبي توانسته‌اند بازار املاك لوكس را تبليغ كنند.

مترجم: زهره علامي |

براساس گزارشي كه به تازگي در مجله فوربس منتشر شده است، فيليپين به داغ‌ترين بازار مسكن لوكس جهان تبديل شده و دليل آن هم اين است كه توسعه‌دهندگان املاك خانه‌هاي چند ميليون دلاري فيليپين، به خوبي توانسته‌اند بازار املاك لوكس را تبليغ كنند.

به گفته Jonathan Burgos از نويسندگان مجله فوربس، خانه‌هاي لوكس در كلانشهر فيليپين در بين ۴4 شهر برتر جهاني كه توسط نايت فرانك (Knight Frank: از بزرگ‌ترين مشاوران املاك جهان) دنبال مي‌شوند، در صدر قرار گرفتند.

در فيليپين شركت‌هاي بزرگ املاك و مستغلات در حال تسريع توسعه پروژه‌هاي مسكوني لوكس و همچنين معرفي خانه‌هاي چند ميليون دلاري به سرمايه داران هستند تا از تقاضاي خريداران داخلي و خارجي ثروتمند در بازار مسكن، بهترين استفاده را كنند.

آمار نشان مي‌دهد كه قيمت‌ مناطق مسكوني درجه يك در منطقه مالي ماكاتي (واقع شده در كلانشهر مانيل: پايتخت فيليپين) و شهرهاي اطراف آن در 12 ماه منتهي به مارس 2024، 26 درصد افزايش يافته كه بزرگ‌ترين جهش در ميان 44 شهري است كه در گزارش شاخص شهرهاي جهاني درجه يك 1 (PGCI) در ماه مه‌منتشر شده است.

اين رشد چشمگير را مي‌توان به عملكرد اقتصادي قوي فيليپين (اين كشور در ميان اقتصادهاي آسياي جنوب شرقي، سريع‌ترين رشد اقتصادي را دارد) و همچنين سرمايه‌گذاري زيرساختي قابل توجه در مترو مانيل و اطراف آن نسبت داد.

به عنوان نمونه آيالا لند (بزرگ‌ترين توسعه‌دهنده املاك در فيليپين) با بهره‌گيري از افزايش اعتماد مصرف‌كنندگان فيليپيني، سال گذشته ميلادي بازاريابي مجلل‌ترين پروژه خود كه يك مجتمع مسكوني 51 طبقه در قلب منطقه تجاري مركزي ماكاتي است، آغاز كرد.

اين واحدها هر كدام با قيمتي در حدود 500 ميليون پزو (9 ميليون دلار) به فروش مي‌رسند و ساكنان آينده اين آپارتمان‌هاي 610 متر مربعي، منظره‌اي با ويو ابدي از باغ مثلث آيالا خواهند داشت.

آنا ماريا مارگاريتا بي. دي، مديرعامل آيالا لند در پاسخ به سوالات فوربس آسيا مي‌گويد كه افزايش ثروت موجب رشد تقاضا براي بخش مسكوني درجه يك و لوكس مي‌شود. گفتني است كه از 76 ميليارد پزو پروژه‌هاي مسكوني Ayala Land كه براي فروش در سال 2023 راه‌اندازي شده، 88 درصد آن مربوط به واحدهاي لوكس است.

لنس گوكونگوي (Lance Gokongwei)، رييس و مديرعامل JG Summit (يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي فيليپيني در حمل‌ونقل هوايي، بانكداري، توليد مواد غذايي، املاك و مستغلات و توسعه املاك) معتقد است كه عوامل متفاوتي، ارزش پروژه‌هاي لوكس در فيليپين را افزايش داده‌اند.

به گفته گوكونگوي پس از كوويد، انعطاف‌پذيري و رشد اقتصاد فيليپين، موقعيت استراتژيك اين كشور در جنوب شرقي آسيا، نزديكي به بسياري از قطب‌هاي بزرگ منطقه‌اي، از مهم‌ترين عوامل هستند.

Kevin Tan مديرعامل شركت مادر Megaworld's Alliance Global Group هم مي‌گويد: دلار قوي‌تر و پزو ضعيف‌تر تاثير مثبتي بر تقاضاي خريد واحدهاي مسكوني داشته است و واحدهاي مسكوني اين شركت را براي فيليپيني‌هاي خارج از كشور كه درآمدهاي ارز خارجي آنها در شرايط كنوني قدرت خريد بيشتري دارد، جذاب‌تر كرده است.

به گفته مديرعامل اين شركت، اين تنها يك جنبه از رشد در تقاضا براي خريد خانه‌هاي لوكس است، بهبود قابل توجه در فروش بين‌المللي در اين شركت، عمدتا به دليل تلاش‌هاي استراتژيك براي گسترش نيروي فروش در خارج از كشور و اجراي ابزارهاي نوآورانه براي دستيابي به مشتريان بين‌المللي بكر است.

پانويس:

1- The Prime Global Cities Index (PGC): شاخص شهرهاي جهاني ممتاز يك شاخص مبتني بر ارزش‌گذاري است كه تغيير قيمت مسكن را در 44 شهر در سراسر جهان پيگيري مي‌كند.