پيشرفت ۹۱ درصدي ابر پروژه ريلي اردبيل - ميانه
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه طول مسير ريلي اردبيل - ميانه ۱۷۵ كيلومتر است، گفت: اين ابر پروژه ريلي با پيشرفت فيزيكي ۹۱ درصد يكي از پيچيدهترين پروژههاي راهسازي كشور است كه از نظر مهندسي و روشهاي اجرايي، يك شاهكار با توان داخلي در ساخت خطوط ريلي كشور است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه طول مسير ريلي اردبيل - ميانه ۱۷۵ كيلومتر است، گفت: اين ابر پروژه ريلي با پيشرفت فيزيكي ۹۱ درصد يكي از پيچيدهترين پروژههاي راهسازي كشور است كه از نظر مهندسي و روشهاي اجرايي، يك شاهكار با توان داخلي در ساخت خطوط ريلي كشور است. خيراله خادمي افزود: راهآهن اردبيل - ميانه با هدف اتصال استان اردبيل به شبكه ريلي در يكي از صعبالعبورترين مناطق كوهستاني كشور در حال اجراست كه در بخش زيرسازي ۹۵ درصد، روسازي ۷۴ درصد و احداث ساختمانها ۸۲ درصد پيشرفت فيزيكي دارد. او بيان كرد: حدود ۳۵ كيلومتر از اين مسير پلهاي خاص، تونل و گالري است كه شامل ۶۲ دستگاه تونل به طول حدود ۲۴ هزار متر، ۲۹ دستگاه پل بزرگ به طول ۴۳۰۰ متر و ۷۵۰۰ متر گالري است و تمام مسير با اتكا به توان فني و مهندسي داخل كشور احداث شده است. مديرعامل شركت ساخت و توسعه با اعلام حجم عمليات خاكي اين پروژه به ميزان ۳۶ ميليون و ۴۲۶ هزار مترمكعب ادامه داد: يك ميليون و ۱۶۰ هزار مترمكعب بتنريزي، ۲۴ هزار متر لاينينگ تونلها و ۴۳۰۰ متر اجراي عرشه پل از ديگر عملياتهاي انجامشده در اين خط ريلي است. خادمي درباره عمليات روسازي انجامشده در مسير گفت: تاكنون ۱۸ هزار و ۵۵ تن ريل مسير تامين شده و ۱۴۲ كيلومتر هم ريلگذاري انجام شده است. بيش از ۳۴۹ هزار مترمكعب بالاست و ۲۴۶ هزار اصله تراورس نيز تامين شده است. او اعتبار هزينهشده در راهآهن اردبيل - ميانه را تاكنون ۵۷,۰۹۰ ميليارد ريال اعلام كرد.