شناسايي ۱۰۷۳ مدرسه كانكسي با جمعيت بيش از ۱۰ دانش‌آموز

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ - ۰۱:۴۷:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۱۵۸۱

رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور با بيان اينكه ۱۰۷۳ مدرسه كانكسي مستقل با جمعيت بالاي ۱۰ دانش‌آموز در سراسر كشور شناسايي شده است گفت: ساماندهي فضاهاي ناايمن و نامطلوب آموزشي و رسيدگي به آنها يكي از رويكردهاي مهم سازمان است.

رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور با بيان اينكه ۱۰۷۳ مدرسه كانكسي مستقل با جمعيت بالاي ۱۰ دانش‌آموز در سراسر كشور شناسايي شده است گفت: ساماندهي فضاهاي ناايمن و نامطلوب آموزشي و رسيدگي به آنها يكي از رويكردهاي مهم سازمان است. حميدرضا خان‌محمدي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه ساماندهي مدارس كانكسي مستقل با اولويت جمعيت دانش‌آموزي بالاي۱۰ نفر جلوه درخشاني از مشاركت خيرين، دولت و بنياد بركت است، گفت: ساماندهي مدارس كانكسي در طرح شهيد پناهي مصداق روشني از تحقق عدالت تربيتي مورد تاكيد مقام معظم رهبري، مصرح در سند تحول بنيادين است كه با همراهي خيرين و ستاد اجرايي فرمان امام هدف‌گذاري شده است. وي با بيان اينكه بهينه‌سازي و ساماندهي فضاها و زيرساخت‌ها با تاكيد بر ايمن‌سازي مدارس از جمله سياست‌هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري در راستاي ايجاد تحول در نظام آموزش و پرورش است افزود: سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور طرح دانش‌آموز شهيد «رضا پناهي» را با محوريت ساماندهي مدارس كانكسي با جمعيت بالاي ۱۰ دانش‌آموز در دستور كار قرار داده كه مورد استقبال بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) و جمعي از خيرين مدرسه ساز قرار گرفته است.

رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور با بيان اينكه ساماندهي فضاهاي ناايمن و نامطلوب آموزشي و رسيدگي به آنها يكي از رويكردهاي مهم سازمان است، ادامه داد: بر همين اساس مدارس كانكسي به عنوان فضاهاي نيازمند توجه ويژه مدنظر برنامه‌ريزان، مديران و متخصصان مدرسه‌سازي كشور قرار گرفته است. خان‌محمدي با بيان اينكه ۱۰۷۳ مدرسه كانكسي مستقل با جمعيت بالاي ۱۰ دانش‌آموز در سراسر كشور شناسايي شده كه در پايش‌هاي تكميلي با توجه به پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در خصوص تحصيل جمعيت دانش‌آموزي، مشخصه‌هاي محل استقرار و شرايط اقليمي و طبيعي به ۱۰۰۵ فضاي آموزشي كانكسي نيازمند ساماندهي با بيش از ۱۸۲۶ كلاس درس رسيد و در اولويت قرار گرفت گفت: در اجراي اين طرح مطابق تفاهم‌نامه‌اي كه با بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) به امضا رسيد، بنا شد اين بنياد در ساماندهي مدارس كانكسي مشاركت ويژه داشته باشد كه تاكنون به صورت منظم و طبق برنامه همكاري موثري داشته است. وي با بيان اينكه تاكنون ۴۹۸ پروژه تكميل شده است و ۵۰۵ طرح نيز در حال اجراست كه عمده آنها مراحل پاياني عمليات اجرايي را طي مي‌كند و به زودي تحويل آموزش و پرورش مناطق مختلف كشور خواهد شد عنوان كرد: عزم خود را جزم كرده‌ايم كه مدارس كانكسي مستقل را با همكاري ستاد اجرايي فرمان امام (ره)، بنياد بركت و مشاركت خيرين طبق هدف‌گذاري صورت گرفته ساماندهي كنيم. رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور در پايان اظهار كرد: آماده‌سازي حدود ۸ هزار و بهسازي و شاداب‌سازي بيش از ۳۰ هزار كلاس درس در تابستان امسال نيز يكي ديگر از برنامه‌هاي انجام شده اين سازمان براي سال تحصيلي جديد بوده است.