ترور محبوب‌ترين شخص توسط منفور‌ترين رژيم

ترور محبوب‌ترين شخص توسط منفور‌ترين رژيم

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ - ۰۰:۳۹:۰۳
|
کد خبر: ۳۲۱۶۰۷

اشتباه بزرگ  صهيونيست‌ها اين است كه يكي از محبوب‌ترين شخصيت‌ها در منطقه را ترور كردند. با اين ترور معادلات به نفع جبهه مقاومت تغيير كرد. در شرايطي كه نتانياهو و رژيم صهيونيستي جزو منفورترين چهره‌ها و رژيم‌ها هستند.

جعفر قنادباشي

اشتباه بزرگ  صهيونيست‌ها اين است كه يكي از محبوب‌ترين شخصيت‌ها در منطقه را ترور كردند. با اين ترور معادلات به نفع جبهه مقاومت تغيير كرد. در شرايطي كه نتانياهو و رژيم صهيونيستي جزو منفورترين چهره‌ها و رژيم‌ها هستند. اين ترور يعني يك اشتباه راهبردي و مهم كه سرنوشت و شرايط منطقه را تغيير خواهد داد. منفورترين رژيم، محبوب‌ترين شخصيت منطقه را ترور مي‌كند. همه جهان مشاهده كرد كه روز جمعه و در جريان سخنراني نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل، بسياري از نمايندگان كشور‌ها، سالن را ترك كردند. اين ميزان تنفر نسبت به اسراييل شايد در طول دهه‌هاي اخير سابقه نداشته است. اين يعني اسراييل در بحراني‌ترين شرايط خود قرار دارد.نكته قابل توجه اينكه اين تنفر از سوي ملت‌ها ابراز مي‌شود و نه از جانب دولت‌ها، زماني كه ملت‌ها نسبت به رژيمي خشم و تنفري دارند، اين انرژي ده‌ها و صدها ميليوني، فشار زيادي را وارد مي‌سازد. در نقطه مقابل، محبوبيت هم‌ زماني كه از سوي ملت‌ها ابراز شود، انرژي و نيروي مثبت قابل توجهي را آزاد مي‌كند. زماني كه شهيد سيد حسن نصرالله به عنوان محبوب‌ترين شخصيت منطقه توسط منفور‌ترين رژيم به شهادت مي‌رسد بر خشم و اراده ملت‌هاي منطقه و آزادي‌خواهان جهان افزوده و دولت‌ها را به سمت تحول‌هاي بزرگ سوق مي‌دهد.

در واقع امروز مطالبه ملت‌هاي منطقه اين است كه دولت‌ها، عليه رژيم صهيونيستي كار و اقدامي را صورت دهند. 2هفته قبل 124 كشور جهان كه اكثريت كشورهاي جهان را تشكيل مي‌دهند در مجمع عمومي سازمان ملل، قطعنامه‌اي را به تصويب رساندند كه در آن به رژيم صهيونيستي فرمان داده مي‌شود كه ظرف يكسال سرزمين‌هاي فلسطين اشغالي را رها كرده و به اشغال پايان دهد. اين نوع قطعنامه‌ها اولا نشان‌دهنده نفرت و خشم جهانيان از رژيم صهونيستي و از سوي ديگر بسياري از اين كشورها به دليل خشم ملت‌هاي‌شان چنين رايي داده‌اند. دولت فرانسه يكي از همين نمونه دولت‌هاست. فرانسه به اين قطعنامه عليه صهيونيست‌ها راي داده است. در شرايطي كه دولت فرانسه همواره از رژيم صهيونيستي دفاع و حمايت كرده است به اين قطعنامه راي مثبت مي‌دهد. چرا؟ چون فشار مردم فرانسه، دولت اين كشور را مجبور به انداختن اين راي كرده است. از امروز مهم‌ترين دستور كار رهروان شهيد نصرالله اين است كه از اين ظرفيت براي پيشبرد آرمان‌ها و مقاصد او استفاده كنند. امروز نفرت عمومي از رژيم صهيونيستي در بالاترين حد قرار دارد و بهترين زمان براي بيداري ملت‌هاست. اتفاقا در فرمايشات مقام معظم رهبري هم ايستادن در كنار مردم لبنان مطرح شده است. مقام رهبري هرگز صحبت از تقابل ايران و عربستان و... نمي‌كنند، بلكه صحبت از ايستادن مسلمانان كنار مردم لبنان مي‌كنند. اين رويكرد ظرفيت‌ها را ارتقا مي‌دهد و زمينه‌ها را براي پايان دادن به حيات رژيم نامشروع صهيونيستي، مساعد‌تر مي‌كند. اينكه در عرصه عمل با چه تاكتيكي اين ضرورت را بايد محقق كرد؟ موضوعي است كه توسط بزرگان كشور نشان داده خواهد شد. به تناسب زمان و مكان مناسب اين تاكتيك‌ها اجرايي مي‌شود. با خون شهيداني چون شهيد سيد حسن نصرالله معادله را به نفع مسلمانان و ملت‌هاي مطلوم تغيير مي‌دهد. ايران در كنار برادران لبناني ايستاده است و اگر عملياتي قرار است انجام شود در چهارچوب راهبردهاي حزب‌الله عليه اسراييل خواهد بود. اين موضوع بسيار مهم و كليدي است. تلاش ايران افزايش كارآمدي و اثرگذاري حزب‌الله و جلوگيري از هرگونه عملي كه ضعف حزب‌الله را در پي داشته باشد، خواهد بود. اينكه مقام رهبري اشاره مي‌كنند كه رژيم صهيونيستي حماقت و ابلهي كرده است، برآمده از يك چنين معادلاتي است. امروز همه نگاه‌ها متوجه حمايت از حزب‌الله و حذف رژيم صهيونيستي خواهد بود. حتي آن‌دسته از افراد و گروه‌هايي كه موضع بيطرفانه در اين رويارويي داشتند، متوجه جنايات صهيونيست‌ها شده و در كنار جبهه حق قرار خواهند گرفت.