سكوت كشورهاي غربي در مقابل كشتار مهر تاييدي بر اين جنايات است

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۰:۴۱:۵۹
|
کد خبر: ۳۲۱۸۰۴

رييس‌جمهور با  اشاره به تشديد جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و لبنان، گفت: متاسفانه شاهد اعمال استاندارد دوگانه از سوي امريكا و كشورهاي اروپايي در قبال مساله حقوق بشر هستيم؛ در حالي كه اين كشورها نسبت به تضييع حقوق يك فرد در كشورهايي مثل ايران، همه دنيا را بهم مي‌ريزند، در برابر كشتار ده‌ها هزار انسان بي‌گناه از سوي رژيم صهيونيستي، با سكوت خود مهر تاييد بر اين جنايات مي‌زنند.

رييس‌جمهور با  اشاره به تشديد جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و لبنان، گفت: متاسفانه شاهد اعمال استاندارد دوگانه از سوي امريكا و كشورهاي اروپايي در قبال مساله حقوق بشر هستيم؛ در حالي كه اين كشورها نسبت به تضييع حقوق يك فرد در كشورهايي مثل ايران، همه دنيا را بهم مي‌ريزند، در برابر كشتار ده‌ها هزار انسان بي‌گناه از سوي رژيم صهيونيستي، با سكوت خود مهر تاييد بر اين جنايات مي‌زنند. مسعود پزشكيان صبح روز دوشنبه در مراسم‌هاي رسمي جداگانه‌اي، استوارنامه سفراي جديد سودان، دانمارك، نيجر، آلمان، قطر و نروژ را دريافت كرد. رييس‌جمهور در اين مراسم‌ها ضمن آرزوي موفقيت براي سفراي جديد اين 6 كشور در مدت ماموريت خود در جمهوري اسلامي ايران، بر عزم كشورمان براي ارتقاي سطح روابط و گسترش همكاري‌ها با همسايگان، كشورهاي منطقه و ديگر كشورهاي جهان تاكيد كرد و گفت: من از ابتداي آغاز به كار همواره اعلام كرده‌ام كه بناي ما همكاري با همه كشورها بر اساس احترام و منافع متقابل است. پزشكيان در ديدار سفراي جديد سودان و نيجر بر عزم جمهوري اسلامي ايران براي گسترش همكاري‌ها و ارتقاي روابط فيمابين، در راستاي توسعه متقابل تاكيد كرد.

رييس‌جمهور همچنين در ديدار سفراي دانمارك، آلمان و نروژ با اشاره به سابقه روابط دوستانه ميان اين كشورها با ايران تصريح كرد: ما در گذشته روابط خوبي در عرصه‌هاي اقتصادي، تجاري، فرهنگي و اجتماعي داشتيم و بناي دولت چهاردهم جمهوري اسلامي ايران احياي روابط دوستانه با كشورهاي اروپايي و گسترش همكاري‌ها به خصوص در عرصه اقتصادي و تجاري است. پزشكيان با اشاره به تشديد جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و لبنان، اظهار داشت: متاسفانه شاهد اعمال استاندارد دوگانه از سوي امريكا و كشورهاي اروپايي در قبال مساله حقوق بشر هستيم؛ در حالي كه اين كشورها نسبت به تضييع حقوق يك فرد در كشورهايي مثل ايران، همه دنيا را بهم مي‌ريزند، در برابر كشتار ده‌ها هزار انسان بي‌گناه از سوي رژيم صهيونيستي، با سكوت خود مهر تاييد بر اين جنايات مي‌زنند. رييس‌جمهور همچنين در ديدار سفير قطر با قدرداني از تلاش‌هاي اين كشور در راستاي برقراري آتش‌بس، گفت: اگر كشورهاي اسلامي انسجام و وحدت داشتند و يكصدا عليه جنايات رژيم صهيونيستي اعتراض كرده و عمل مي‌كردند، هرگز شاهد ارتكاب و تداوم گستاخانه اقدامات جنايتكارانه اين رژيم نبوديم. در اين مراسم آقايان «عبدالعزيز حسن صالح» سفير جديد سودان، «سورن ياكوبسن» سفير جديد دانمارك، «سيدو زتائو علي» سفير جديد نيجر، «ماركوس پوتسل» سفير جديد آلمان، عبدالعزيز سعد بن عبدالله آل محمود الشريف» سفير قطر و «پاول بيور نستاد» سفير جديد نروژ ضمن تسليم استوارنامه‌هاي خود به پزشكيان، رييس‌جمهوري اسلامي ايران، بر عزم خود براي تلاش در مسير گسترش همكاري‌ها و ارتقاي سطح روابط فيمابين  تاكيد  كردند.