كشف بيش از يك تن و ۱۲۰ كيلوگرم  مواد مخدر

كشف بيش از يك تن و ۱۲۰ كيلوگرم مواد مخدر

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ - ۰۱:۲۹:۱۶
|
کد خبر: ۳۲۱۸۴۷

فرمانده يگان‌هاي انتظامي حفاظتي فراجا اقدامات و عملكرد پليس فرودگاه را در شش ماهه سال جاري را تشريح كرد و گفت: يك تن و ۱۲۰ كيلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان كشف و ضبط شده است.

فرمانده يگان‌هاي انتظامي حفاظتي فراجا اقدامات و عملكرد پليس فرودگاه را در شش ماهه سال جاري را تشريح كرد و گفت: يك تن و ۱۲۰ كيلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان كشف و ضبط شده است. سردار رضا بني اسدي‌فر در تشريح اقدامات شش ماهه نخست سال جاري پليس فرودگاه‌هاي كشور با اشاره به اهميت بالاي خطوط هوايي در جابه‌جايي مسافر اظهاركرد: امروزه جابه‌جايي ايمن مسافر و كالا از اهميت بالايي برخوردار است، و در اين ميان استفاده از خطوط هوايي به دليل سرعت انتقال بالا از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده، لذا لزوم توجه به رفع مشكلات و زيرساخت‌هاي آن به منظور افزايش امنيت مسافران و كالا، امري ضروري به حساب مي‌آيد. او ادامه داد: پليس فرودگاه‌هاي كشور امنيت ۶۲ فرودگاه در سراسر كشور را به عهده دارد و همگام با توسعه فرودگاه‌ها نقش كاربردي و بسزايي در تأمين امنيت و توسعه صنعت هوانوردي داشته است. فرمانده يگان‌هاي انتظامي حفاظتي فراجا با تاكيد بر اينكه با حضور پليس ماموريت‌هاي خاص و رسيدگي به ساير امور تأميني در فرودگاه انجام مي‌گيرد، تصريح كرد: لازمه توانايي در انجام چنين ماموريت‌هاي مهم و حياتي، برخورداري از امكانات و تجهيزات نوين و پيشرفته و ارائه آموزش‌هاي تخصصي به كاركنان است، كه پليس فرودگاه در اين خصوص پيشرو است. سردار بني اسدي‌فر گفت: در شش ماهه نخست سال جاري ۲۴ ميليون و ۳۳۱ هزار و ۴۵۶ مسافر داخلي و خارجي با ۲۰۲ هزار و ۷۲۴ سورتي پرواز جابه‌جا  شده‌اند كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روندي صعودي  دارد.
 او با اشاره به كاهش ۶۱ درصدي وقوع سرقت در فرودگاه‌هاي كشور، در خصوص ميزان كشفيات كالاي قاچاق در اين پليس اظهار كرد: در شش ماهه سال جاري در زمينه مبارزه با قاچاق كالا و ارز مقادير قابل توجهي كالا، طلا و ارز قاچاق به ارزش تقريبي بيش از ۳ هزار و ۷۳۰ ميليارد ريال كشف و ضبط شد. اين مقام ارشد انتظامي در خصوص ميزان كشفيات مواد مخدر در اين پليس بيان كرد: در اين مدت در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر۵ هزار و ۶۷ نفر دستگير و مقدار ۱ تن و ۱۲۰ كيلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان كشف و ضبط شده است. به گزارش خبرگزاري پليس، او با اشاره به بهره‌گيري از روش‌هاي اطلاعاتي و تجهيزات و امكانات نوين كمك بازرسي گفت: خوشبختانه اين پليس تخصصي در زمينه كشف مواد مخدر، توفيقات بسيار خوبي به واسطه بهره‌گيري از دانش و اطلاعات روز به دست آورده است.