موشك‌باران اسراييل
در پاسخ به جنايات اسراييل ، حمله گسترده ايران به اراضي اشغالي

موشك‌باران اسراييل

۱۴۰۳/۰۷/۱۱ - ۰۰:۳۹:۱۴
|
کد خبر: ۳۲۱۸۹۱

شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حمله موشكي گسترده، بخش‌هاي مختلفي از اراضي اشغالي را هدف قرار داد.

شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حمله موشكي گسترده، بخش‌هاي مختلفي از اراضي اشغالي را هدف قرار داد.

به دنبال حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به لبنان و شهادت سيدحسن نصرالله، ايران رسما به اين حملات پاسخ داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيانيه‌اي اعلام كرد: «در پاسخ به شهادت شهيد هنيه، سيدحسن نصرالله و شهيد نيلفروشان قلب اراضي اشغالي را هدف گرفتيم.

متن كامل بيانيه سپاه پاسداران به شرح ذيل است:

إِنا مِن الْمُجْرِمِين مُنْتقِمُون

امت بزرگ اسلامي، ملت شريف و شهيدپرور ايران

لحظاتي قبل و پس از يك دوره خويشتنداري در برابر نقض حاكميت جمهوري اسلامي ايران در ترور مجاهد شهيد دكتر اسماعيل هنيه توسط رژيم صهيونيستي و برابر حق كشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشديد شرارت‌هاي رژيم با حمايت امريكا در قتل‌عام مردم لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد كبير رهبر محور مقاومت و دبيركل سرافراز حزب‌الله سيدحسن نصرالله و شهادت فرمانده رشيد و مستشار عالي سپاه پاسداران در لبنان سرلشكر پاسدار سيدعباس نيلفروشان، نيروي هوافضاي سپاه با پرتاب ده‌ها موشك بالستيك اهداف مهم نظامي امنيتي را در قلب سرزمين‌هاي اشغالي مورد هدف قرار داد كه جزييات آن متعاقبا به استحضار خواهد رسيد.

خاطرنشان مي‌سازد اين عمليات با تصويب شوراي عالي امنيت ملي و ابلاغ ستاد كل نيروهاي مسلح و حمايت و پشتيباني ارتش جمهوري اسلامي ايران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

اخطار داده مي‌شود چنانچه رژيم صهيونيستي به اين عمليات كه منطبق بر حقوق قانوني كشور و قوانين بين‌المللي است واكنش نظامي نشان بدهد با حملات كوبنده و ويرانگر بعدي مواجه خواهد شد.

ارتش رژيم صهيونيستي شامگاه سه‌شنبه مدعي شد موشك‌هايي به سمت سرزمين‌هاي اشغالي از ايران شليك شده است. طبق گزارش‌ها، آژيرهاي هشدار در اكثر مناطق فلسطين اشغالي به صدا درآمده است.

الميادين نوشته رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي از برخورد موشك‌هايي به شمال تل‌آويو خبر مي‌دهند. اين رسانه همچنين به نقل از رسانه‌هاي عبري از توقف حركت هواپيماها در فرودگاه بن‌گوريون خبر داد.

ويدیوهاي منتشر شده از برخوردهاي پي‌درپي موشك‌هاي ايراني به سرزمين‌هاي اشغالي حكايت دارد.

نمايندگي ايران در سازمان ملل نيز در اين راستا، در بيانيه‌اي اعلام كرد: پاسخ‌ حقوقي، منطقي و مشروع ايران به اقدامات تروريستي رژيم صهيونيستي در هدف قرار دادن اتباع و منافع ايران و تعرض به حاكميت ملي جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت.

نمايندگي ايران هشدار داد: در صورت واكنش رژيم صهيونيستي و شرارت جديد، پاسخ‌ بعدي و ويران‌كننده به دنبال خواهد داشت. نمايندگي ايران در سازمان ملل به كشورهاي منطقه و حاميان صهيونيست‌ها هشدار داد كه «حساب خود را از اين رژيم جدا كنند.»

خبرگزاري اسپوتنيك گزارش داد پيش از حمله ايران به رژيم صهيونيستي «جو بايدن» رييس‌جمهور امريكا جلسه‌اي فوري با «كامالا هريس» معاون و همچنين تيم امنيتي خود تشكيل داده است.

جمعي از مردم تهران دقايقي پس از پاسخ موشكي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به جنايات اخير رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن اسماعيل هنيه رييس دفتر سياسي حماس، سيدحسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان و سرلشكر پاسدار سيدعباس نيلفروشان معاون عمليات سپاه پاسداران، با حضور در خيابان‌هاي به شادي پرداختند.

همچنين رزمندگان مقاومت اسلامي در حمايت از مردم نوار غزه و مقاومت شجاع آن و دفاع از لبنان و مردم آن، تجمع نظاميان صهيونيست را در المطله با گلوله‌هاي توپ و تجمع نظاميان صهيونيست در شهرك كفارگلعادي را با راكت كاتيوشا هدف قرار دادند.

 

بیانیه دوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله موشکی موفقیت آمیز به سرزمین‌های اشغالی

بسم الله الرحمن الرحیم

امت اسلامی جبهه بزرگ مقاومت و ملت شریف ایران اسلامی پیرو اطلاعیه قبلی، فرزندان شما در سپاه پاسدان انقلاب اسلامی طبق وعده هایی که مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی داده بودند؛ با کمک سایر نیروهای مسلح طی عملیات وعده صادق ۲ با رمز یا رسول الله (ص)، مراکز راهبردی در داخل سرزمین های اشغالی را با موشک های ساخت فرزندان ایران اسلامی مورد هدف قرار دادند. در این عملیات برخی از پایگاه های هوایی و راداری؛ مراکز توطئه و طراحی ترور علیه رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه و رهبرحزب الله لبنان شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله و فرماندهان نظامی حزب الله، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه پاسداران مورد اصابت قرارگرفتند.

علی رغم اینکه این منطقه با پیشرفترین و پرحجم ترین سامانه های پدافندی محافظت می شد  90درصد شلیک ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده  و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی وعملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است.

این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع وبراساس قوانین بین المللی انجام گرفته وهرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر وپشیمان کننده پاسخ داده خواهد شد.