وزير خارجه خبر داد

هشدار ايران به امريكا از طريق سوييس

۱۴۰۳/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۹:۱۲
|
کد خبر: ۳۲۱۹۹۳

وزير خارجه كشورمان گفت كه احتمال مي‌دهم به تدريج در روزهاي آينده شاهد نوعي ثبات در منطقه باشيم. «سيد عباس عراقچي» تصريح كرد: همان‌طور كه سردار باقري روشن بيان كرد كه اگر رژيم صهيونيستي پاسخ دهد پاسخ ما سخت‌تر خواهد بود و ما زير ساخت‌هاي اقتصادي آنان را هدف قرار خواهيم داد، ديشب ما فقط اهداف نظامي و امنيتي رژيم صهيونيستي را مورد حمله قرار داديم.

وزير خارجه كشورمان گفت كه احتمال مي‌دهم به تدريج در روزهاي آينده شاهد نوعي ثبات در منطقه باشيم. «سيد عباس عراقچي» تصريح كرد: همان‌طور كه سردار باقري روشن بيان كرد كه اگر رژيم صهيونيستي پاسخ دهد پاسخ ما سخت‌تر خواهد بود و ما زير ساخت‌هاي اقتصادي آنان را هدف قرار خواهيم داد، ديشب ما فقط اهداف نظامي و امنيتي رژيم صهيونيستي را مورد حمله قرار داديم. وي در گفت‌وگويي تلويزيوني افزود: ما بر عكس اسراييلي‌ها به هيچ‌وجه وارد حمله به مناطق مسكوني نشديم و فقط حوزه‌هاي نظامي را هدف قرار داديم. وزير خارجه خاطرنشان كرد: احتمال مي‌دهم به تدريج در روزهاي آينده شاهد نوعي ثبات در منطقه باشيم. رييس دستگاه ديپلماسي ايران در ادامه تاكيد كرد: عمليات خاتمه يافته است اما اگر رژيم صهيونيستي درصدد اقدام تلافي‌جويانه برآيد، پاسخ ما شديدتر خواهد بود. جمهوري اسلامي ايران به دنبال تشديد تنش و جنگ نيست اگرچه از جنگ هراسي ندارد. ما به هر طرف ثالثي هشدار مي‌دهيم كه در اين درگيري دخالت نكند.  وي تاكيد كرد: هيچ تبادل پيامي قبل از پاسخ صورت نگرفت. بعد از پاسخ هشداري به سوييس داده شد تا به امريكايي‌ها منتقل كند و گفته شد كه اين حق ما به لحاظ دفاعي بود و قصد ادامه نداريم. همچنين هشداري به امريكا داديم كه خودشان را كنار بكشند و دخالت نكنند. عراقچي تصريح كرد: هر اقدامي از سوي رژيم صهيونيستي يا حاميان اين رژيم با پاسخ شديدتر جمهوري اسلامي ايران مواجه خواهد شد.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران شامگاه سه‌شنبه نيز در تماس تلفني با وزراي خارجه انگليس، فرانسه، آلمان و برخي كشورهاي ديگر در خصوص عمليات موشكي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و تنش‌ها در غزه و لبنان گفت‌وگو كرد.

در اين گفت‌وگوها، عراقچي با اشاره به بيش از ۲ ماه خويشتنداري ايران در پي حمله تروريستي رژيم صهيونيستي و به شهادت رساندن شهيد «اسماعيل هنيه» در تهران و تداوم جنگ‌افروزي اين رژيم در غزه و گسترش آن به خاك لبنان كه تاكنون منجر به شهادت بيش از ۴۲ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و لبنان شده است، گفت: جمهوري اسلامي ايران تنها از حق خود براي دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده كرده و منحصرا پايگاه‌هاي نظامي و امنيتي رژيم صهيونيستي را مورد هدف قرار داده است.  همچنين «سيد عباس عراقچي»، وزير امور خارجه كشورمان در تماس تلفني با وزراي خارجه انگليس، فرانسه، هلند و برخي كشورهاي ديگر در خصوص عمليات موشكي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و تنش‌ها در غزه و لبنان گفت‌وگو كرد. ، در اين گفت‌وگوها عراقچي با اشاره به بيش از ۲ ماه خويشتنداري ايران در پي حمله تروريستي رژيم صهيونيستي و به شهادت رساندن شهيد اسماعيل هنيه در تهران و تداوم جنگ افروزي اين رژيم در غزه و گسترش آن به خاك لبنان كه تاكنون منجر به كشته شدن بيش از ۴۲ هزار نفر از مردم مظلوم غزه و لبنان شده است، گفت: جمهوري اسلامي ايران تنها از حق خود براي دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده كرده و منحصرا پايگاه‌هاي نظامي و امنيتي رژيم صهيونسيتي را مورد هدف قرار داده است. رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان در ادامه تاكيد كرد: عمليات خاتمه يافته است، اما اگر رژيم صهيونيستي درصدد اقدام تلافي جويانه بر‌آيد، پاسخ ما شديدتر خواهد بود. جمهوري اسلامي ايران به دنبال تشديد تنش و جنگ نيست، اگرچه از جنگ هراسي ندارد. ما به هر طرف ثالثي هشدار مي‌دهيم كه در اين درگيري دخالت نكند. عراقچي در پايان بار ديگر خواستار تلاش همه كشورها براي برقراري آتش‌بس و جلوگيري از حملات رژيم صهيونيستي و تشديد بيشتر تنش‌ها در منطقه و به خصوص لبنان و غزه شد.