برنامه‌اي براي افزايش قيمت بنزين نيست
وزير نفت درحاشيه جلسه دولت

برنامه‌اي براي افزايش قيمت بنزين نيست

۱۴۰۳/۰۷/۱۲ - ۰۰:۱۴:۰۲
|
کد خبر: ۳۲۱۹۹۷

وزير نفت تاكيد كرد: مساله ناترازي انرژي ظرف يك سال ايجاد نشده است، براين اساس حل اين موضوع نيز مستلزم گذشت زمان است كه البته مردم نيز نقش ويژه‌اي در اين زمينه بر عهده دارند.

وزير نفت تاكيد كرد: مساله ناترازي انرژي ظرف يك سال ايجاد نشده است، براين اساس حل اين موضوع نيز مستلزم گذشت زمان است كه البته مردم نيز نقش ويژه‌اي در اين زمينه بر عهده دارند.

محسن پاك نژاد در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به موضوع ناترازي انرژي، اظهاركرد: موضوع ناترازي انرژي بحثي است كه از جنبه‌هاي مختلف بايد بررسي شود. بخشي از اين ناترازي به مكانيزم‌هاي توليد حامل‌هاي انرژي باز مي‌گردد كه بايد افزايش پيدا كند. طبيعتا در رابطه با افزايش توليد ما با چالش‌هايي مواجه هستيم به خصوص در زمينه تامين منابع مالي كه تدابيري اتخاذ شده است كه اين مساله را حل كنيم.

وي در ادامه افزود: بحث مهم‌تر ماجرا به بهينه‌سازي مصرف، مديريت تقاضا و مديريت مصرف باز مي‌گردد. بخش عمده‌اي از زحمت اين بخش به دوش مردم عزيز است كه همكاري كنند تا بتوانيم در اين حوزه موضوع ناترازي را به مرور زمان حل كنيم. موضوع ناترازي مساله‌اي نيست كه ظرف يكسال يا دوسال ايجاد شده باشد. ناترازي دستاورد سال‌ها است. شايد سرمايه‌گذاري‌هاي مناسبي كه بايد انجام مي‌شده، صورت نگرفته است. طبيعتا حل مساله ناترازي نيز مستلزم گذشت زمان است.

وزير نفت در ادامه بيان كرد: ان شاالله كه ما بتوانيم راهكارها را به نتيجه برسانيم. در خصوص افزايش قيمت سوخت فعلا طرح و برنامه‌اي روي ميز دولت نيست. البته اين موضوع بحثي است فراتر از ساختار وزارت نفت و موضوعي حاكميتي است.

وي ادامه داد: آنچه كه اولويت ما است حركت به سمت مديريت تقاضا و مديريت مصرف است. بنزين با مازوت توليد نمي‌شود. مازوت سوزي در نيروگاه‌ها موضوعي است به دليل نحوه مديريت تامين سوخت معادل نيروگاهي، بخشي از اين سوخت معادل در حوزه‌هايي مازوت است كه البته مقدار آن خيلي كم است و كمك مي‌كند به حفظ ذخاير ما براي اينكه در زمستان و پيك سرما با مشكل مواجه نشويم.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي در خصوص تفاهمنامه‌هاي بين‌المللي، تاكيد كرد: با هيات روسي كه چند روز قبل به تهران آمد بحث‌هايي در خصوص تجارت گاز را دنبال مي‌كنيم. هدف اين است كه حوزه سرزميني جمهوري اسلامي ايران به عنوان هاب انرژي مطرح شود. اين بحث‌ها قرار است پيگيری شود.

وي در ادامه در پاسخ به پرسشي در خصوص نحوه تامين گاز در فصل سرما، بيان كرد: تلاش ما اين خواهد بود كه با كم‌ترين چالش در اين حوزه مواجه باشيم.

وزير نفت در پاسخ به سوالي درباره افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي، اعلام كرد كه برنامه خاصي در اين زمينه در دست نيست و تصميم‌گيري بايد در سطح حاكميتي انجام شود.