هيچ اختلال يا نگراني در تأمين و عرضه بنزين نداريم

۱۴۰۳/۰۷/۱۲ - ۰۰:۲۸:۱۹
|
کد خبر: ۳۲۲۰۰۵

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: شب گذشته اندكي افزايش تقاضا براي بنزين در برخي كلان‌شهرها داشتيم اما هيچ مشكلي در تأمين و عرضه بنزين به وجود نيامد و هم‌اكنون نيز هيچ اختلال يا نگراني در تأمين و عرضه بنزين نداريم.

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: شب گذشته اندكي افزايش تقاضا براي بنزين در برخي كلان‌شهرها داشتيم اما هيچ مشكلي در تأمين و عرضه بنزين به وجود نيامد و هم‌اكنون نيز هيچ اختلال يا نگراني در تأمين و عرضه بنزين نداريم. كرامت ويس‌كرمي، مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، اظهار داشت: شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران و مناطق اين شركت در سراسر كشور در حالت عادي نيز در آماده‌باش و رصد كامل نظام عرضه سوخت كشور هستند و در شرايطي خاص كه منجر به مراجعه بيش از حالت عادي به جايگاه‌ها مي‌شود نيز با وجود آمادگي قبلي و برنامه‌ريزي‌هاي مدون و در حال اجرايي كه داريم، هيچ مشكلي در عرضه بنزين به وجود نمي‌آيد.

وي افزود: شب گذشته اندكي افزايش تقاضا براي بنزين در برخي كلان‌شهرها داشتيم اما هيچ مشكلي در تأمين و عرضه بنزين به وجود نيامد و هم‌اكنون نيز هيچ اختلال يا نگراني در تأمين و عرضه بنزين نداريم.

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران درخصوص مصرف بنزين كشور گفت: متوسط مصرف روزانه بنزين در هفته نخست مهرماه 128 ميليون ليتر بوده كه رقم بسيار بزرگي است، اين رقم به‌طور متوسط در شهريورماه 133 ميليون ليتر در روز بوده است كه ركوردي بي‌سابقه در توزيع روزانه بنزين كشور به‌طور متوسط در طول يك‌ماه محسوب مي‌شود. وي از رشد 7.2درصدي مصرف بنزين در سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: متوسط مصرف روزانه بنزين از ابتداي سال جاري تا هفتم مهرماه به 124.5 ميليون ليتر رسيد. همچنين سخنگوي صنف جايگاه‌داران سوخت كشور گفت: در حال حاضر مشكلي براي عرضه بنزين وجود ندارد، شرايط پمپ بنزين‌ها عادي است و مردم نگران تامين سوخت خودروهاي خود نباشند. رضا نواز در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به وضعيت پمپ بنزين‌ها و توزيع سوخت در كشور، اظهار كرد: افزايش مصرف سوخت چشمگير نيست، نسبت به عمليات اول موشكي ايران به سرزمين‌هاي اشغالي كه با افزايش مراجعات مردم به جايگاه‌هاي سوخت همراه بود، اين‌بار ميزان مراجعات به پمپ بنزين‌ها بسيار كاهشي بوده است. وي افزود: به جز تهران و برخي از مراكز استان‌ها و برخي شهرها كه در ساعاتي صف‌هاي جايگاه‌ها كمي بيش از حد نرمال بود در بقيه موارد و هرچه از ساعات عمليات موشكي فاصله گرفتيم روال توزيع سوخت جريان عادي به خود گرفت و اكنون شرايط عادي است. سخنگوي صنف جايگاهداران سوخت كشور عنوان كرد: به لحاظ ذخاير در جايگاه‌ها و ارسال فراورده ان‌شاءالله مشكلي وجود نخواهد داشت و مردم نگران نباشند.