پيشنهاد ۵ نقطه پايتخت براي ساخت دروازه قرآن‌تهران

۱۴۰۳/۰۷/۱۲ - ۰۰:۳۹:۵۱
|
کد خبر: ۳۲۲۰۱۵

رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران، گفت: پنج نقطه براي ساخت دروازه قرآن تهران پيشنهاد شده كه يكي از آنها تقريباً نهايي شده است.

رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران، گفت: پنج نقطه براي ساخت دروازه قرآن تهران پيشنهاد شده كه يكي از آنها تقريباً نهايي شده است.
به گزارش ايسنا، مهدي پيرهادي اظهار كرد: در زمان تصويب اين مصوبه، هتك حرمت به قرآن كريم را در برخي كشورهاي اروپايي شاهد بوديم و با توجه به فضاي موجود، اعضاي شورا پيشنهاد دادند كه وراي اعتراضات مردم و مسلمانان در دنيا، اقدام ويژه‌اي در نظر گرفته شود.

او با بيان اينكه محدوده مورد نظر براي ساخت دروازه قرآن از فرودگاه امام تا حرم امام توسط كارشناسان پيشنهاد شده بود، گفت: انتخاب اين محدوده با توجه به اينكه شاهراه شهرهاي كشور است و مسافران خارجي هم از اين مسير وارد تهران مي‌شوند، مورد تاكيد و نظر اكثريت اعضا قرار گرفت.

پيرهادي به انتخاب مشاور طرح اشاره كرد و افزود: در محدوده مورد نظر پنج نقطه مشخص شده و نقطه نهايي در محدوده عوارضي تهران- قم قرار دارد. با توجه به الكترونيكي شدن پرداخت عوارض، ساختار موجود كاركرد خاصي ندارد و نقطه مناسبي براي ساخت دروازه قرآن به شمار مي‌رود.
عضو شوراي شهر تهران با تأكيد بر اينكه بايد در اين محل به لحاظ مباحث ترافيكي كار اساسي انجام شود، يادآور شد: با توجه به اينكه محدوده عوارضي به‌طور كامل زير مجموعه شهرداري تهران نيست و در حريم قرار دارد كار بين بخشي است و بايد هماهنگي‌هايي با وزارت راه و شهرسازي صورت بگيرد كه سازمان زيباسازي پيگيري‌ها و نامه‌نگاري‌هايي را در اين خصوص انجام داده است.
او با بيان اينكه كارهاي بين بخشي زمان‌بر شده است، اظهار كرد: بر اساس هماهنگي‌هاي به عمل آمده، تلاش بر اين شد كه در اين مدت مشاور مستقر شود و مطالعات لازم را در جنبه‌هاي مختلف انجام دهد.