شهرداري، مجوز غيرقانوني ساخت طبقات اضافه‌ نداده است

۱۴۰۳/۰۷/۱۲ - ۰۰:۴۰:۱۸
|
کد خبر: ۳۲۲۰۱۶

شهردار منطقه يك تهران با اشاره به اينكه درآمد شهرداري در دو سال گذشته با حفظ قوانين و مقررات بوده، گفت: شهرداري، مجوز غيرقانوني طبقه اضافه نداده است.

شهردار منطقه يك تهران با اشاره به اينكه درآمد شهرداري در دو سال گذشته با حفظ قوانين و مقررات بوده، گفت: شهرداري، مجوز غيرقانوني طبقه اضافه نداده است.
به گزارش مهر، سيد مهدي صباغ با بيان اينكه در حوزه سياست‌هاي بلندمرتبه‌سازي، كميسيون ماده پنج حداكثر ۱۱ طبقه را مجوز مي‌دهد، بيان كرد: براي مازاد بر آن شوراي عالي معماري و شهرسازي تصميم‌گيري خواهد كرد و مجوز بلند مرتبه‌سازي معمولاً با توجه به عرض گذر و ويژگي‌هاي محله داده مي‌شود، مثلاً در حاشيه اتوبان همت اين اتفاق مي‌افتد.

او ادامه داد: در دو سال گذشته ۳۱ هزار متر مربع پروژه احداثي در منطقه را يا به اتمام رسانديم يا در حال انجام آن هستيم. از اين ۳۱ هزار متر حدود ۱۳ هزار متر مربع را به افتتاح رسانديم و ۱۸ هزار متر مربع پروژه در دست اقدام داريم كه همه آنها در دو سال گذشته آغاز شدند.

صباغ اظهار كرد: پروژه‌هاي مجموعه ورزشي ازگل، مجموعه ورزشي قيطريه، فضاي فرهنگي گلابدره، سراي محله باغ فردوس و دو اسكان كارگري در حال اجراست كه اين دو اسكان كارگري در مرحله تجهيز ساختمان قرار دارند. شهردار منطقه يك تهران عنوان كرد: منطقه يك با ۱,۹۰۰ ميليارد تومان بودجه ابلاغي بالاترين بودجه مناطق را دارد و در پايان ۶ ماهه اول سال، رتبه دوم را بابت پيشرفت فيزيكي با ۵۳.۲ درصد كسب كرده است و در بحث پروژه‌هاي احداثي و همچنين پياده روسازي رتبه اول را بين مناطق دارد. او با اعلام اينكه در بخش آسفالت در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۱ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۸ هزارتن آسفالت‌ريزي داشتيم، خاطرنشان كرد: در ۶ ماهه اول امسال از مرز ۶۰ هزار تن عبور كرديم و پيش بيني ما اين است كه تا پايان سال به ۹۰ هزار تن آسفالت برسيم.