متوسط مصرف روزانه بنزين تهران به ۲۱ ميليون ليتر رسيد

۱۴۰۳/۰۷/۱۵ - ۰۰:۵۴:۰۵
|
کد خبر: ۳۲۲۱۸۸

مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه تهران از رشد ۴.۵درصدي مصرف بنزين در تهران در سال جاري خبر داد و گفت: متوسط مصرف روزانه بنزين تهران به ۲۱ ميليون ليتر رسيد.

مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه تهران از رشد ۴.۵درصدي مصرف بنزين در تهران در سال جاري خبر داد و گفت: متوسط مصرف روزانه بنزين تهران به ۲۱ ميليون ليتر رسيد. فريدون ياسمي، مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه تهران در گفت‌وگو با تسنيم، اظهار داشت: از ابتداي سال تاكنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.5درصد رشد مصرف بنزين را در استان تهران داشته‌ايم. وي افزود: در برخي روزها مصرفي تا 22 ميليون ليتر بنزين موتور در استان تهران رقم خورد و در 8 روز ابتدايي مهر ماه نسبت به 8 روز ابتداي سال قبل 8.2درصد رشد در مصرف بنزين روزانه داشتيم.

مدير شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه تهران تصريح كرد: متوسط مصرف روزانه بنزين در تهران در سال جاري حدود 21 ميليون ليتر در روز بوده؛ برخي روزها اين رقم به بيش از 22 ميليون ليتر رسيده و در برخي روزها به 18 ميليون ليتر هم رسيده است. وي ادامه داد: خوشبختانه با تدبير و برنامه‌ريزي همكاران، تا امروز مشكلي در توزيع بنزين نداشتيم، چراكه مشكل آن زماني است كه جايگاه بنزين براي عرضه نداشته باشد كه تا امروز جايگاهي در استان تهران بدون بنزين نمانده و به تعطيلي برنخورده است؛ ممكن است در برهه‌اي به‌علت مشكلات سامانه‌اي، جايگاهي بسته شده باشد، اما به علت كمبود يا نبود بنزين تاكنون جايگاهي در استان تهران تعطيل نشده است. ياسمي با بيان اينكه «مصرف بنزين خيلي بالاست و خواهشي كه از شهروندان داريم اين است كه بايد در مصرف بنزين رعايت كنيم»، گفت: درست است كه به تشخيص دولت و مجلس، عرضه بنزين با سوبسيد صورت مي‌گيرد، اما مردم بايد مصرف را بهينه كنند و خيلي از كارهاي غيرضروري را مي‌توان بدون تردد خودروي شخصي انجام داد.