قیمت جهانی طلا امروز 16 مهرماه 1403؛ کاهش ارزش فلز زرد در بازار

قیمت جهانی طلا امروز 16 مهرماه 1403؛ کاهش ارزش فلز زرد در بازار

۱۴۰۳/۰۷/۱۶ - ۱۰:۳۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۲۲۹۷

قیمت طلا امروز دوشنبه کاهش یافت، زیرا شرط بندی‌ها برای کاهش کمتر نرخ در ایالات‌متحده پس از گزارش مشاغل، در حالی که فعالان بازار منتظر داده‌های تورم و نظرات مقامات فدرال رزرو برای سرنخ‌های بیشتر بودند، تقویت شد.

هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶۵۰ دلار و ۷۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۶۷۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، پس از آن که گزارش قوی‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا آب سردی بر انتظارات برای کاهش شدید نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده ریخت و دلار آمریکا را تقویت کرد، کاهش یافت. داده‌ها نشان می‌دهد که افزایش‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر بیشترین افزایش را در ۶ ماه گذشته داشته و نرخ بیکاری به ۴.۱ درصد کاهش یافته است.

بر اساس ابزار FedWatch CME، معامله گران به احتمال ۹۵ درصد بر این باورند که فدرال رزرو در ماه نوامبر تنها یک چهارم درصد نرخ بهره را کاهش دهد. آنها انتظارات برای کاهش ۵۰ واحدی را از ۲۸ درصد به صفر درصد کاهش داده‌اند.

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، آخرین گزارش مشاغل ایالات‌متحده را مثبت ارزیابی کرد و گفت که داده‌های بیشتر بازار کار در این راستا اعتماد وی را نسبت به اشتغال کامل اقتصاد با تورم پایین افزایش می‌دهد.

طلا در محیطی با نرخ بهره پایین و در زمان ناآرامی‌های سیاسی و اقتصادی یک سرمایه گذاری ترجیحی است.

این هفته، فعالان بازار بر روی صورتجلسه سیاست فدرال رزرو و داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت تولیدکننده ایالات‌متحده تمرکز خواهند کرد. تعدادی از مقامات بانک مرکزی ایالات‌متحده نیز در این هفته سخنرانی می‌کنند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۳۲.۲۶ دلار رسید. پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۸۹ دلار و ۹۲ سنت رسید و پالادیوم ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲۲ دلار و ۹۲ سنت رسید.