برخي نگاه  و  رفتار غلط خود  را  به  نظام  و  انقلاب  نسبت  مي‌دهند
پزشكيان:

برخي نگاه و رفتار غلط خود را به نظام و انقلاب نسبت مي‌دهند

۱۴۰۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۲۱:۱۲
|
کد خبر: ۳۲۲۳۴۳

رييس‌جمهور كه ميزبان جمعي از نمايندگان و اعضاي جبهه پايداري بود، پس از شنيدن نظرات و ديدگاه‌هاي آنان درباره مسائل مختلف، ضمن تشريح ابعاد گفتمان وفاق ملي، به بيان چرايي برخي مشكلات مبتلابه كشور به ويژه در بخش اقتصاد، سياست و فرهنگ و همچنين برنامه دولت براي حل اين مشكلات پرداخت.

رييس‌جمهور كه ميزبان جمعي از نمايندگان و اعضاي جبهه پايداري بود، پس از شنيدن نظرات و ديدگاه‌هاي آنان درباره مسائل مختلف، ضمن تشريح ابعاد گفتمان وفاق ملي، به بيان چرايي برخي مشكلات مبتلابه كشور به ويژه در بخش اقتصاد، سياست و فرهنگ و همچنين برنامه دولت براي حل اين مشكلات پرداخت.

مسعود پزشكيان در اين ديدار گفتمان دولت چهاردهم در ايجاد وحدت و انسجام در كشور را نه يك انتخاب بلكه يك ضرورت و نياز مبرم براي حال و آينده كشور عنوان كرد و گفت: ما معتقديم آنچه كشور را در برابر هر تهديد خارجي مصون و محفوظ خواهد كرد و قدرت ما را براي ايستادگي در مقابل دشمنان تقويت مي‌كند، تحقق وحدت  و انسجام  در كشور  است.

رييس‌جمهور در ادامه جذب حداكثري همه افراد جامعه با سلايق مختلف را از جمله اصول اساسي انقلاب اسلامي برشمرد و تصريح كرد: هدف و تلاش ما اين است كه با رفتار و عملكرد صحيح و اصولي با مردم، آن بخش از جامعه كه دچار دلخوري و گلايه‌مندي‌هايي شده‌اند نيز به سمت خود بياوريم نه اينكه فاصله آنها را با نظام و حاكميت روز به روز بيشتر كنيم. رييس‌جمهور نارضايتي‌هاي بحق مردم از مشكلات اقتصادي، تبعيض و بي‌عدالتي را ناشي از انباشت سوءعملكردها عنوان كرد و افزود: اينكه امروز جامعه ما از بي‌عدالتي در نظامت سلامت، اقتصاد و آموزش رنج مي‌برد به خاطر اين است كه برنامه‌هاي تدوين شده از سوي ما مسوولان عدالت‌محور نبوده و ما در تلاشيم در مسير اصلاح اين روند حركت كنيم، ‌گر چه اين فرآيند زمان بر و مستلزم بازنگري در روش‌ها و شيوه‌هاي  مديريتي  است.
رييس‌جمهور اتخاذ رويكردهاي تنگ‌نظرانه و رفتارهاي سلبي را موجب سرخوردگي و دل‌مردگي جامعه به ويژه نسل جوان و هزينه‌تراشي براي نظام دانست و گفت: ما معتقديم اگر عده‌اي از سر ناآگاهي خطايي مرتكب شدند، نبايد بدون اغماض و مسامحه آنها را طرد يا از محيط كار يا دانشگاه اخراج كرد، بلكه بايد آنها را روشن و آگاه كرد. پزشكيان در ادامه با بيان اينكه هيچ ظلمي بالاتر از آن نيست كه يك حرف و رفتار غلط را به زور در جامعه اجرا كرد، افزود: ما معتقديم اصول و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي قابل افتخار و قابل دفاع است و راهكار بسياري از مشكلات كشور را در بر دارد، اما برخي نگاه و رفتار غلط خود را به نظام و انقلاب نسبت مي‌دهند و با زور و دعوا به دنبال اجراي آن در جامعه هستند. رييس‌جمهور اظهار كرد: بنده در انتخابات مجلس با ادعاي عدم التزام به نظام جمهوري اسلامي رد صلاحيت شدم، در حالي كه در تمام زندگي‌ام پس از پيروزي انقلاب، صرف كار و خدمت به نظام جمهوري اسلامي ايران بوده است. پزشكيان در بخش ديگري از سخنان خود ملاك و معيار به كارگيري مديران در دولت چهاردهم را ارزشيابي بر اساس شاخص‌ها و شايستگي‌ها عنوان كرد و افزود: ما از ابتدا به هيچ كس وعده پست و مقام نداديم و براي انتخاب مديران شاخص تعيين كرديم و از حضور هر مديري كه واجد اين شرايط باشد ولو اينكه بر عليه ما بوده باشد، استقبال مي‌كنيم. رييس‌جمهور همچنين غلبه بر چالش‌ها و مشكلات اجتماعي را نيازمند انشراح صدر و پرهيز از هر گونه برخوردهاي تند و نادرست عنوان كرد و گفت: براي حل چالش‌هاي اجتماعي نبايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه مردم تصور كنند ما دشمن آنها هستيم، بلكه بايد با انشراح صدر، رفتار عزتمندانه و با حفظ كرامت، آحاد جامعه آنها را در اين مهم سهيم كنيم. پزشكيان در پايان تصريح كرد: ما صادقانه به دنبال خدمتگزاري به مردم و حل مشكلات كشور هستيم و در اين مسير از همه جريانات و ديدگاه‌هاي مختلف دعوت مي‌كنيم به جاي اختلاف و دعوا با يكديگر به ما در اين هدف مقدس كمك كنند. همچنين سخنگوي جبهه پايداري جزيياتي از موضوعات مطرح‌شده در جريان ديدار اعضاي اين تشكل سياسي اصولگرا با رييس‌جمهوري را اعلام كرد.
مجيد متقي‌فر با اشاره به جلسه شب گذشته تعدادي از اعضاي شوراي مركزي اين جبهه با رييس‌جمهوري، گفت: در ابتداي اين نشست با تشكر از جناب آقاي دكتر پزشكيان رييس‌جمهوري محترم به دليل برگزاري اين جلسه، تأكيد شد هدف از شركت در اين جلسه كمك به رياست محترم جمهور است و جبهه پايداري انقلاب اسلامي موفقيت دولت را موفقيت انقلاب و نظام و كمك به همه اركان و نهادهاي كشور مخصوصاً دولت را بر خود فرض مي‌داند. سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي افزود: همچنين در ادامه جلسه بر لزوم تعريف دقيق از مفهوم «وفاق ملي» تأكيد شد. مفهومي كه بايد بر مبناي منظومه معرفتي امام راحل و حول گفتمان رهبري عزيز انقلاب طرح شود و اين موضوع مورد اتفاق نظر در جلسه قرار گرفت و در ادامه نشست نيز با توافق بر اين تعريف از وفاق ملي، موضوعات مختلفي با رييس‌جمهور مطرح شد. وي با اشاره به ديگر مباحث مطرح‌شده در اين نشست، افزود: موضوع عدم استفاده از نيروهاي انقلابي در مجموعه دولت، يا راندن جوانان انقلابي به‌طور كامل از مجموعه اجرايي كشور را مطرح كرديم و آن را موجب آسيب‌زدن به وفاق ملي دانستيم. متقي‌فر ادامه داد: در اين جلسه همچنين بر لزوم پايبندي به قانون در انتصابات دولتي و توقع نيروهاي انقلابي جهت تطابق رويكرد مسوولاني كه در دولت به كار گرفته مي‌شوند بر اساس موازين قانوني و اسلامي و نيز با رويكرد وفاق ملي تأكيد و در اين زمينه تذكر داده شد. در نشست با دكتر پزشكيان به صراحت گفته شد بايد مطابق توصيه‌هاي رهبري انقلاب در انتصابات از افرادي استفاده شود كه تا بن دندان معتقد به مباني انقلاب اسلامي باشند.

سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: در اين جلسه از مواضع قاطع رياست محترم جمهوري و حمايت از محور مقاومت در پاسخ به تهديدات امريكا و رژيم صهيونيستي تشكر و قدرداني شد كه موجب بسته‌شدن دهان بدخواهان و نيز نااميد شدن ضدانقلاب شد. وي افزود: پشتيباني از جبهه مقاومت و اقتدار بين‌المللي ايران به عنوان پشتوانه‌اي براي بي‌اثر كردن تحريم‌هاي ظالمانه و پرهيز از موضوعاتي كه مسيرهاي دور زدن تحريم‌ها را در اختيار دشمن قرار مي‌دهد و مسير نفوذ را باز مي‌كند، همچون مساله FATF  از نكات مهم مطرح شده به آقاي دكتر پزشكيان بود. متقي‌فر يادآور شد: موضوع معيشت مردم و دغدغه دلسوزان انقلاب اسلامي براي رفع مشكلات اقتصادي مردم از نكات مهم ديگر مطرح شده در جلسه بود. لزوم توجه به ثبات قيمت‌ها و تقويت معيشت طبقات متوسط و محروم جامعه و نيز پرهيز از اقدامات عجولانه در تصميمات اقتصادي كه منجر به رهاشدگي قيمت‌ها شود مطرح و بر توجه جدي رياست محترم جمهور به آن توجه تاكيد شد. در همين راستا به افزايش حقوق كارگران كه بايد متناسب با تورم صورت گيرد و از شعارهاي آقاي دكتر پزشكيان در انتخابات رياست‌جمهوري هم بوده است، توجه جدي داده شد.
وي ادامه داد: مراقبت از تله افزايش نرخ ارز، جلوگيري از فقدان ثبات بورس، بي‌توجهي به توليد ملي در برابر دلالي‌هاي با دلار و ارز و طلا و سفته‌بازي كه به اقتصاد كشور آسيب جدي وارد كرده است از جمله مسائلي بود كه  در اين جلسه  مطرح  شد.