ترمز افزايش قيمت نفت كشيده شد

ترمز افزايش قيمت نفت كشيده شد

۱۴۰۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۲۷:۲۰
|
کد خبر: ۳۲۲۳۵۱

قيمت نفت پس از ثبت بزرگ‌ترين رشد هفتگي يك سال اخير در هفته گذشته، در معاملات روز دوشنبه بازار آسيا تحت تاثير نگراني‌ها نسبت به احتمال مازاد عرضه و تقاضاي ضعيف، كاهش يافت.

قيمت نفت پس از ثبت بزرگ‌ترين رشد هفتگي يك سال اخير در هفته گذشته، در معاملات روز دوشنبه بازار آسيا تحت تاثير نگراني‌ها نسبت به احتمال مازاد عرضه و تقاضاي ضعيف، كاهش يافت. بهاي معاملات نفت برنت ۳۱ سنت معادل ۰.۴ درصد كاهش يافت و به ۷۷ دلار و ۷۴ سنت در هر بشكه رسيد. بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت امريكا با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۷ درصد كاهش، به ۷۴ دلار و ۱۸ سنت در هر بشكه رسيد.

نفت برنت در هفته گذشته، تحت تاثير تشديد حملات رژيم صهيونيستي به لبنان، عمليات وعده صادق ۲ و بيم گسترش درگيري‌ها در خاورميانه و متاثر شدن عرضه نفت اين منطقه، بيش از هشت درصد افزايش يافت كه بزرگ‌ترين رشد هفتگي از ژانويه سال ۲۰۲۳ بود و وست‌تگزاس اينترمديت هم ۹.۱ درصد رشد هفتگي داشت كه بزرگ‌ترين رشد هفتگي از مارس سال ۲۰۲۳ بود. در حالي كه بازار نفت به دقت تحولات خاورميانه را دنبال مي‌كند، بعضي از معامله‌گران در معاملات دوشنبه، به سودگيري از رشد هفته گذشته نفت پرداختند. پريانكا ساچدوا، تحليلگر ارشد بازار در شركت «فيليپ نووا»، گفت: به نظر مي‌رسد سودگيري فني، منطقي‌ترين توضيح براي كاهش قيمت نفت در معاملات روز جاري باشد. بر اساس گزارش رويترز، رژيم صهيونيستي روز يكشنبه، در سالگرد توفان الاقصي در هفتم اكتبر، اهدافي را در جنوب لبنان و نوار غزه بمباران كرد. وزير دفاع اين رژيم همچنين اعلام كرد همه گزينه‌ها براي واكنش به عمليات ايران، باز است. در اين بين، كميته نظارتي مشترك وزيران اوپك پلاس در نشست دوم اكتبر خود، هيچ تغييري در سياست توليد اين گروه را توصيه نكرد. اوپك پلاس در حال حاضر براي حمايت از قيمت نفت، توليدش را ميليون‌ها بشكه در روز محدود نگه داشته است. عربستان سعودي هم در بحبوحه تشديد نوسان در بازار نفت، قيمت رسمي فروش نفت به آسيا را افزايش داد. آرامكوي سعودي قيمت فروش گريد نفتي «عرب لايت» به آسيا را ۹۰ سنت افزايش داد و ۲ دلار و ۲۰ سنت در هر بشكه بالاتر از قيمت پايه منطقه‌اي تعيين كرد.