راه‌اندازي پايلوت اپليكيشن تاكسيراني در آينده نزديك

۱۴۰۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۳۸:۲۴
|
کد خبر: ۳۲۲۳۶۵

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران در مورد آخرين وضعيت رونمايي از اپليكيشن تاكسيراني با تأكيد بر اينكه بستر AVLS (سيستم موقعيت ياب خودرو)، فراهم شده است، گفت: در بازه زماني كوتاه نسبت به ثبت نام از رانندگان اقدام خواهيم كرد، البته ابتدا اين اپليكيشن در برخي خطوط و تاكسي‌هاي گردشي به صورت پايلوت اجرايي مي‌شود، اما دقت داشته باشيد كه اين كار بزرگ و زمان بري است و تقريبا در مراحل انتهايي كار است.

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران در مورد آخرين وضعيت رونمايي از اپليكيشن تاكسيراني با تأكيد بر اينكه بستر AVLS (سيستم موقعيت ياب خودرو)، فراهم شده است، گفت: در بازه زماني كوتاه نسبت به ثبت نام از رانندگان اقدام خواهيم كرد، البته ابتدا اين اپليكيشن در برخي خطوط و تاكسي‌هاي گردشي به صورت پايلوت اجرايي مي‌شود، اما دقت داشته باشيد كه اين كار بزرگ و زمان بري است و تقريبا در مراحل انتهايي كار است. شادي مالكي در گفت‌وگو با ايسنا، با يادآوري اينكه قرار بود اين اپليكيشن در اواخر شهريورماه رونمايي و از رانندگان تاكسي ثبت‌نام شود، ادامه داد: تهيه برخي زيرساخت‌ها زمان بر بود و به همين دليل اميد است تا فرآيند ثبت نام در مهر ماه انجام شود، ضمن اينكه اعمال كرايه در اين مدل حتما نيازمند آن است كه به صورت نرخ شناور باشد و حتما از طريق مصوبه شوراي شهر اقدام شود. مالكي در مورد اينكه آيا رانندگان سالمند تاكسي مي‌توانند از اين اپليكيشن استفاده كنند؟ افزود: در حال حاضر بسياري از راننده تاكسي‌ها در شركت‌هاي ارايه خدمات اينترنتي برخط فعال هستند و مي‌توانند در اين بستر نيز فعال باشند.

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران با بيان اينكه در حال حاضر سيستم نظارت بر عملكرد تاكسيرانان در سطح شهر تهران به صورت سنتي است، گفت: تاكسي‌هاي پايتخت مجهز به جي.پي.اس يا سيستم‌هاي كنترلي ديگري نيستند. او اظهار كرد: تاكسي‌ها فقط به صورت سنتي يعني بازديدهاي ميداني مورد نظارت قرار مي‌گيرند و عملا با تعداد زياد مسافران، تاكسي‌ها در سطح شهر خيلي نمي‌توانند پاسخگوي نياز عرصه خدمتي باشند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران ادامه داد: ممكن است تعدادي از تاكسي‌ها در محدوده‌اي كه براي‌شان تعيين شده؛ فعاليت نكنند و سازمان تاكسيراني نيز بر فعاليت آنها نظارتي نداشته باشد.

مالكي افزود: در سال‌هاي اخير شاهد ظهور شركت‌هاي مسافربري اينترنتي بر اساس تقاضاي مردمي بوده‌ايم، چرا كه مردم خواستار دريافت اينگونه سرويس از در منزل با گزينه پرداخت الكترونيكي بودند و شهرداري تهران هم بايد گام به گام به نيازهاي شهروندان پاسخ دهد. مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران اظهار كرد: همه اين موارد شهرداري تهران را بر اين داشت كه بستر هوشمندي را فراهم كند كه هم بتواند در اين بستر هوشمند تاكسي‌ها را پايش كند و هم مردم بتوانند به صورت برخط خدمات دريافت كنند.