مجموع ارزش تبليغات در ايران؛ 2 ميليارد دلار در سال
به گفته مديركل دفتر خدمات كسبوكار وزارت صمت در ايران مجموع ارزش اكوسيستم تبليغات به عنوان يك شاخص اثرگذار در برندينگ ۲ ميليارد دلار است.
به گفته مديركل دفتر خدمات كسبوكار وزارت صمت در ايران مجموع ارزش اكوسيستم تبليغات به عنوان يك شاخص اثرگذار در برندينگ ۲ ميليارد دلار است. اميرحسين اسدي، مديركل دفتر خدمات كسبوكار وزارت صمت در نخستين نشست هم انديشي برندهاي برتر تجاري در اتاق بازرگاني ايران گفت: ايران نتوانسته در برندينگ بينالمللي جايگاهي در ميان ۶۰ كشور برتر داشته باشد، هيچ صنعتگر ايراني از زعفران براي برندسازي استفاده نميكند در حالي كه ۷۵۴ ميليارد دلار ارزش تبليغات دنياست و ۵۹ درصد اين تبليغات در فضاي ديجيتال انجام ميشود و كل شركتهاي امريكا ۴۲۲ ميليارد دلار بودجه به تبليغات اختصاص ميدهند.
وي افزود: در ايران مجموع اكوسيستم تبليغات به عنوان يك شاخص اثرگذار در برندينگ ۲ ميليارد دلار است. اسدي تصريح كرد: ۹ مورد از ۱۰ برند برتر دنيا بالاترين بودجه فناوري را دارند، همچنين تصويب شده كه هزينه تبليغات شركتها در قيمت تمام شده لحاظ شود اما سازمان حمايت از مصرفكنندگان اين را قبول ندارد علاوه بر اينها هيچ شاخصي براي ارزشگذاري برند در كشور ما وجود ندارد. رفتار با برند بايد علمي باشد نه احساسي .