جذب دانش‌آموزان شيرازي در رشته ايمني و آتش‌نشاني

۱۴۰۳/۰۷/۱۷ - ۰۰:۵۳:۳۸
|
کد خبر: ۳۲۲۳۷۹

رشته ايمني و آتش‌نشاني با هدف مهارت آموزي و بالابردن سطح آگاهي و آموزش‌هاي تخصصي در شيراز و شاخه فني و حرفه‌اي راه‌اندازي گرديد.

سعيده ناصري| رشته ايمني و آتش‌نشاني با هدف مهارت آموزي و بالابردن سطح آگاهي و آموزش‌هاي تخصصي در شيراز و شاخه فني و حرفه‌اي راه‌اندازي گرديد.  رييس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيراز گفت: با توجه به اشتياق و علاقه دانش‌آموزان به شغل آتش‌نشاني و تعامل آموزش و پرورش و سازمان آتش‌نشاني شيراز با يكديگر، رشته «ايمني و آتش‌نشاني»  با هدف مهارت آموزي و بالابردن سطح آگاهي و آموزش‌هاي تخصصي در شيراز و شاخه فني و حرفه‌اي راه‌اندازي شد. هادي عيدي پور اضافه كرد: آموزش و پرورش فارس در يك تفاهمنامه و انعقاد قرارداد با سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري شيراز بر ضرورت اين رشته تحصيلي در جامعه با رويكرد تربيت نيروهاي متخصص و استفاده از نيروهاي كارآزموده در جذب شركت‌ها، ارگان‌ها و نهادهاي مختلف در شهر شيراز و استان فارس تاكيد كرد.

عيدي پور با تاكيد بر فراگيري دروس تخصصي دانش‌آموزان اين رشته نوبنياد كه شامل تمامي دروس آتش‌نشان حرفه‌اي مي‌باشد خاطرنشان كرد: اين رشته براي۲۷ دانش‌آموز در مقطع دهم و با سپري كردن مراحل گزينش توسط آموزش و پرورش اجرايي مي‌شود. عيدي پور ادامه داد: دانش‌آموزاني كه رشته آتش‌نشاني را در هنرستان انتخاب مي‌كنند؛ آموزش‌هاي عملي و تئوري را زيرنظر كارشناسان و مربيان سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني و مربيان آموزش و پرورش سپري مي‌كنند. وي يادآور شد: خوشبختانه در مقطع كارداني و كارشناسي نيز امكان ادامه تحصيل فارغ‌التحصيلان وجود دارد و در پايان دوره هنرستان، اين افراد بايد دوره كارورزي را در ايستگاه‌ها در كنار آتش‌نشانان سپري كنند تا از نزديك با شرايط روحي و جسمي آتش‌نشانان آشنا شوند و با دستور، نظارت روسا و فرماندهان در ماموريت‌هاي واقعي حضور يابند تا يافته‌هاي علمي و عملي پر بارتر شود. عيدي پور در پايان گفت: از دانش‌آموزاني كه در مرحله انتخاب رشته پايه دهم قرار دارند دعوت مي‌شود؛ در صورت شناخت از توانمندي و علاقه خود مي‌توانند از سال دهم متوسطه، رشته آتش‌نشاني را به عنوان حرفه آينده خود انتخاب كنند و از هم‌اكنون با پرورش خلاقيت، بالا بردن سطح جسماني و دانش ايمني و آتش‌نشاني با هدف خدمت به همنوع و نجات جان  و مال آنها،  وارد  اين  حرفه  شريف  شوند.