كسب وكار گوگل در خطر جديد تجزيه

۱۴۰۳/۰۷/۱۹ - ۰۱:۳۸:۵۱
|
کد خبر: ۳۲۲۵۴۰

دادستان‌هاي امريكايي مشغول بررسي هستند تا براي كنترل انحصار گوگل اين شركت را وادار به واگذاري مرورگر كروم و بخش اندرويد كنند.

دادستان‌هاي امريكايي مشغول بررسي هستند تا براي كنترل انحصار گوگل اين شركت را وادار به واگذاري مرورگر كروم و بخش اندرويد كنند. به گزارش مهر به نقل از رويترز، وزارت دادگستري امريكا احتمالا از يك قاضي بخواهد تا گوگل را وادار به واگذاري بخش‌هايي از كسب و كارش مانند مرورگر كروم و سيستم عامل اندرويد كند كه از آنها براي حفظ انحصار غيرقانوني در جست‌وجوي آنلاين استفاده كرده است. 

يك قاضي امريكايي براي پرونده شكايتي از گوگل در آگوست راي صادر و اعلام كرد اين شركت كه ۹۰ درصد جست‌وجوهاي اينترنتي را پردازش مي‌كند، يك مونوپولي غيرقانوني ساخته است. 

وزارت دادگستري امريكا نيز براي برطرف كردن اين معضل راه‌حل‌هايي پيشنهاد كرد كه احتمالا شيوه دسترسي شهروندان امريكايي به اطلاعات در اينترنت را تغيير مي‌دهد و از سوي ديگر درآمد گوگل را كاهش و به رقبايش فرصت رشد بيشتري مي‌دهد. وزارت دادگستري امريكا در اين باره اعلام كرد: برطرف كردن كامل آسيب‌ها نه تنها نيازمند پايان دادن كنترل انحصار گوگل، بلكه تضمين آن است كه شركت نتواند در آينده اين كار را انجام دهد. به گفته دادستان‌ها، راه‌حل‌هاي پيشنهاد با هدف جلوگيري از سلطه گوگل بر كسب وكار در حال رشد هوش مصنوعي ارايه شده است. 
همچنين وزارت دادگستري  مشغول بررسي براي درخواست دستوري است كه گوگل را وادار مي‌كند مدل‌ها، داده‌ها و شاخص‌هايي كه در جست‌وجو و ويژگي‌هاي جست‌وجو با كمك هوش مصنوعي استفاده مي‌كند را در اختيار رقبا قرار دهد. همچنين ممكن است دادستاني امريكا از دادگاه بخواهد به گوگل اجازه ندهد براي نصب پيش فرض موتور جست‌وجويش در دستگاه‌هاي جديد به شركت‌هاي توليد‌كننده مبالغي پرداخت كند. پيش بيني مي‌شود وزارت دادگستري تا ۲۰ نوامبر پيشنهادات دقيق‌تري براي كنترل انحصار گوگل ارايه كند. گوگل نيز تا ۲۰ دسامبر فرصت دارد راه‌حل‌هاي خود را مطرح كند.