ديسكورد در روسيه و تركيه مسدود شد

۱۴۰۳/۰۷/۱۹ - ۰۱:۳۹:۴۳
|
کد خبر: ۳۲۲۵۴۲

رگولاتور فناوري اطلاعات تركيه اعلام كرد پس از راي دادگاه، دسترسي به پيام رسان «ديسكورد» در اين كشور مسدود شده است. روسيه نيز اين پلتفرم را مسدود كرده است. به گزارش مهر به نقل از رويترز، مقامات سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات تركيه (BTK) دستور ممنوعيت دسترسي به اين پيام رسان را در وب سايت خود منتشر كرده‌‌اند.

رگولاتور فناوري اطلاعات تركيه اعلام كرد پس از راي دادگاه، دسترسي به پيام رسان «ديسكورد» در اين كشور مسدود شده است. روسيه نيز اين پلتفرم را مسدود كرده است. به گزارش مهر به نقل از رويترز، مقامات سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات تركيه (BTK) دستور ممنوعيت دسترسي به اين پيام رسان را در وب سايت خود منتشر كرده‌‌اند. ديسكورد (Discord) پلتفرمي رايگان براي برقراري ارتباط كاربران به‌خصوص گيمرها و سازمان‌دهي اين ارتباط براي بهبود تعامل آنها است.

ييلماز تونج وزير دادگستري تركيه اعلام كرد دادگاهي در آنكارا تصميم گرفته دسترسي اين كشور به شبكه اجتماعي ديسكورد را به دليل سوظن كافي درباره ارتكاب جرايم مربوط سواستفاده جنسي از كودكان و هرزنگاري مسدود كرده است. ونج در پستي در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: ما مصمم هستيم از كودكان و جوانانمان در مقابل انتشار محتواي مخرب شبكه‌هاي اجتماعي و اينترنت كه جرم به حساب مي‌آيند، محافظت كنيم. ما هيچگاه اجازه‌ نمي‌دهيم بنيان‌هاي ساختار اجتماعي ما بلرزد. تصميم به ممنوعيت دسترسي به ديسكورد پس از خشم عمومي مردم درباره قتل دو زن جوان توسط يك جوان ۱۹ ساله در اوايل ماه جاري ميلادي گرفته شده است. پس از اين رويداد، محتواي شبكه‌هاي اجتماعي داد برخي كاربران ديسكورد از اين قتل تمجيد مي‌كنند و همين امر خشم عموم مردم را در پي داشت. از سوي ديگر راسكامنادزر رگولاتور ارتباطات روسيه نيز ديروز دسترسي به ديسكورد را به دليل نقض قوانين اين كشور مسدود كرد. روسيه قبلا اين پلتفرم را به دليل عدم حذف محتواي ممنوع جريمه كرده بود. اين رگولاتور هفته گذشته به ديسكورد دستور داده بود حدود هزار محتوا كه غيرقانوني به نظر مي‌رسيدند را حذف كند.