رييس مجلس در سفري غيرمنتظره به بيروت رفت

قدرت‌نمايي و حمايت از مقاومت

۱۴۰۳/۰۷/۲۲ - ۰۰:۳۷:۱۸
|
کد خبر: ۳۲۲۶۷۶

رييس مجلس شوراي اسلامي در شرايطي قبل از سفر به ژنو براي شركت در اجلاس بين‌المجالس جهاني به بيروت رفت كه مي‌توان اين سفر را اعلام حمايت جمهوري اسلامي ايران از لبنان و محور مقاومت و قدرت نمايي براي رژيم صهيونيستي تعبير كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در شرايطي قبل از سفر به ژنو براي شركت در اجلاس بين‌المجالس جهاني به بيروت رفت كه مي‌توان اين سفر را اعلام حمايت جمهوري اسلامي ايران از لبنان و محور مقاومت و قدرت نمايي براي رژيم صهيونيستي تعبير كرد. صبح ديروز محمدباقر قاليباف رييس مجلس و رييس گروه دوستي پارلماني ايران و لبنان، پيش از سفر به ژنو براي شركت در اجلاس بين‌المجالس جهاني (IPU)، براي گفت‌وگو با مقامات كشور لبنان و اعلام حمايت از جريان مقاومت و ايستادگي مردم اين كشور مقابل جنايات رژيم صهيونيستي به بيروت رفت. رييس مجلس در بدو ورود به فرودگاه بيروت، در توضيح هدف از اين سفر گفت: عازم سفر به ژنو هستم اما تصميم گرفتم به دعوت آقاي نبيه‌بري اول به بيروت بيايم تا پيام مردم ايران و مسوولان و رهبري و رياست‌جمهوري ايران را به مردم لبنان برسانم و اعلام كنم ما مثل هميشه كنار ملت و دولت لبنان و جريان مقاومت هستيم و در شرايط سخت مثل گذشته در خدمت آنان هستيم.

او توضيح داد: در ادامه اين سفر، بنده براي شركت در نشست اتحاديه بين‌المجالس جهاني (IPU) به ژنو سفر خواهم كرد و پيام مظلوميت مردم غزه و لبنان را به آنجا خواهم برد تا آنها را نسبت به وظايف خودمان و خودشان در عرصه بين‌المللي براي حمايت از مردم مظلوم آگاه سازم تا حامي مظلوميت ملت لبنان و فلسطين باشيم. قاليباف بعد از ورود به بيروت، ابتدا با نجيب ميقاتي، نخست‌وزير موقت لبنان ديدار و گفت‌وگو كرد؛ طبق گزارش سفارت ايران در بيروت، «نجيب ميقاتي»، اولويت‌ دولت لبنان را تلاش براي آتش‌بس بيان كرد و گفت: ما بر پايبندي لبنان به اجراي قطعنامه ۱۷۰۱ شوراي امنيت و تقويت حضور ارتش در جنوب لبنان و برقراري تماس‌هاي لازم با كشورها و سازمان ملل براي فشار بر اسراييل جهت اجراي كامل اين قطعنامه تأكيد داريم. همچنين ميقاتي و قاليباف درباره آخرين تحولات لبنان، اوضاع آوارگان لبناني و لزوم توقف تجاوزات رژيم صهيونيستي عليه لبنان و كمك‌هاي انساني ارايه شده به اين كشور رايزني كردند. سپس رييس مجلس در منطقه البسطه بيروت (بيروت غربي) حضور پيدا كرد و بازديدي از مناطق مسكوني داشت كه توسط رژيم صهيونيستي بمباران و تخريب شده است. در بازديد از منطقه البسطه بيروت، قاليباف با تاكيد بر اينكه ايران هميشه حامي ملت لبنان و فلسطين بوده و هست، گفت: وظيفه ما حمايت و پشتيباني از مردم در رسيدگي به آنها و ارسال امكانات در حوزه رسيدگي به مجروحان است و ان‌شاءالله در بازسازي اين جا كمك مي‌كنيم.

رييس مجلس افزود: رژيم صهيونيستي و در راس آن نخست وزير گرگ صفتش چنين جناياتي را مرتكب شدند و در اين شرايط سازمان‌هاي بين‌المللي و شوراي امنيت در برابر اين جنايات سكوت كرده‌اند. لازم است كشورهاي اسلامي و همه انسان‌هاي آزاديخواه دنيا اين جنايات را محكوم كنند و كمك به مردم اينجا در اولويت باشد. همچنين قاليباف پس از بازديد از مناطق بمباران شده توسط رژيم صهيونسيتي در مطلبي به زبان عربي در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: «پيش از سفر به ژنو و شركت در اجلاس بين‌المللي روساي مجلس دنيا IPU به بيروت آمدم تا پيام حمايت رهبر و مردم ايران را به مردم مقاوم لبنان برسانم و پيام مظلوميت و ايستادگي مردم لبنان و فلسطين را به دنيا برسانم. » برنامه بعدي رييس مجلس در بيروت، ديدار با نبيه بري رييس مجلس لبنان بود؛ بعد از پايان اين ديدار، قاليباف در نشست خبري با اعلام مجدد حمايت ايران از مردم و دولت لبنان و محور مقاومت گفت: در ديدار با آقاي ميقاتي نخست وزير موقت لبنان بيان داشتم كه ملت و مردم ايران براي كمك به مردم آواره و جنگ زده لبنان و مجروحان آماده هستند تا زيرنظر دولت لبنان امكاناتي را برسانند لذا اگر دولت لبنان كريدور هوايي را براي بيروت فراهم كند، اين كمك‌ها را در اسرع وقت به مردم مي‌رسانيم. رييس مجلس تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران از تصميمات دولت و ملت لبنان در اين زمان حمايت خواهد كرد.