سخنگوي صنعت آب : مديريت مصرف ۲۰ درصدي تامين آب پايدار تهران را ممكن مي‌كند

۱۴۰۳/۰۷/۲۲ - ۰۰:۴۶:۰۸
|
کد خبر: ۳۲۲۶۸۳

سخنگوي صنعت آب كشور گفت: مديريت مصرف ۲۰ درصدي امكان تامين آب پايدار براي تهران را محقق مي‌كند. فيروز قاسم‌زاده در گفت‌وگو با ايرنا درباره وضعيت تامين آب تهران باتوجه‌ به دغدغه‌اي كه از سوي مسعود پزشكيان رييس‌جمهوري مطرح شده است، ادامه داد: در سال‌هاي گذشته ثابت شد كه وزارت نيرو براي تامين آب تهران برنامه دارد و مصداق آن خالي بودن سدها و تامين بدون مشكل آب بود.

سخنگوي صنعت آب كشور گفت: مديريت مصرف ۲۰ درصدي امكان تامين آب پايدار براي تهران را محقق مي‌كند. فيروز قاسم‌زاده در گفت‌وگو با ايرنا درباره وضعيت تامين آب تهران باتوجه‌ به دغدغه‌اي كه از سوي مسعود پزشكيان رييس‌جمهوري مطرح شده است، ادامه داد: در سال‌هاي گذشته ثابت شد كه وزارت نيرو براي تامين آب تهران برنامه دارد و مصداق آن خالي بودن سدها و تامين بدون مشكل آب بود. وي افزود: امسال برنامه‌اي كه براي مصارف و منابع حوضه‌هاي آبريز منتهي به شهر تهران ونيز منابعي كه تامين نيازهاي اين شهر را دارد، در حال نگارش است همه به اين سمت است كه بتوان يك مديريت بهينه‌اي را اعمال كرد. سخنگوي صنعت آب خاطرنشان كرد: اكنون درباره وضعيت مصرف آب در بخش‌هاي مختلف ونيز توليد آن و رهاسازي براي مصرف بر اساس مدل‌سازي اقدام و اينها با برنامه انجام مي‌شود. قاسم‌زاده با اشاره به جمعيت حدود ۲۰ ميليون‌نفري تهران كه در شبانه‌روز آب مصرف مي‌كنند و دغدغه رييس‌جمهور هم تامين آب موردنياز بوده، گفت: براين‌اساس تامين آب با حساسيت بيشتر و با تنوع‌بخشي به منابع و هم براي شرايط اضطراري طرح‌هايي انديشيده شده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر طبق طرح‌هايي كه در دو سال گذشته در قالب طرح‌هاي اضطراري اتفاق افتاد در شرب تهران يك تنوع‌بخشي خوبي اتفاق افتاده است و با همين طرح‌ها امسال مشكلي در تامين آب تهران نخواهيم داشت. سخنگوي صنعت آب كشور افزود: اما بر اساس تاكيد رييس‌جمهوري و نامگذاري دولت چهاردهم به نام وفاق ملي انتظار داريم يك وفاقي هم درباره مصرف آب بين مردم و مسوولان ايجاد شود. قاسم‌زاده با بيان اينكه دو سال گذشته تلاش‌هايي كه شد اجازه بروز مشكل در تامين آب در كشور و به‌خصوص تهران نداد، گفت: انتظارمي‌رود يك وفاق ملي در مصرف آب هم شكل‌گرفته و همه مردم و مسوولان دغدغه مصرف داشته باشند. وي خاطرنشان كرد: براين‌اساس نياز است به‌صرفه جويي در مصرف آب توجه جدي داشته باشند. سخنگوي صنعت آب كشور با بيان اينكه ميزان مصرف آب در تهران نسبت به استانداردهاي جهاني بالاتر است، خاطرنشان كرد: انتظار داريم در تهران باتوجه‌به شرايط اقليمي، جغرافيايي و جمعيتي ميزان مصرف به ۱۹۰ ليتر در شبانه‌روز كاهش يابد تا بتوان بدون مشكل از شرايط سخت عبور كرد.