ارائه طرح ترافيك جديد تهران تا پايان آذرماه

۱۴۰۳/۰۷/۲۲ - ۰۱:۰۶:۲۰
|
کد خبر: ۳۲۲۷۰۰

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه طرح ترافيك جديد در صورت تأييد شوراهاي ترافيك از ابتداي سال بعد اجرايي مي‌شود، گفت: مشاور طرح ترافيك جديد تهران تا پايان آذرماه طرح نهايي را به مسوولان ارائه خواهد داد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه طرح ترافيك جديد در صورت تأييد شوراهاي ترافيك از ابتداي سال بعد اجرايي مي‌شود، گفت: مشاور طرح ترافيك جديد تهران تا پايان آذرماه طرح نهايي را به مسوولان ارائه خواهد داد. اين طرح ابتدا در شوراي ترافيك تهران مطرح مي‌شود و پس از آن، در سطح ملي بررسي خواهد شد. پس از تصويب، اجراي طرح از ابتداي سال آينده آغاز  خواهد  شد.

به گزارش مهر، محسن هرمزي اظهار كرد: يكي از ويژگي‌هاي اين طرح، ادغام دو طرح ترافيكي موجود است. به گفته مسوولان  اين ادغام در برخي معابر منجر به كاهش ترافيك و در برخي ديگر به افزايش دسترسي و حركت خواهد شد. جزييات دقيق‌تر اين تغييرات پس از  رونمايي از سوي مشاور ارائه خواهد  شد.
هرمزي با اشاره به اين موضوع كه واردات اتوبوس‌هاي برقي نيز در دستور كار قرار گرفته، ادامه داد: تاكنون 10 دستگاه از اين اتوبوس‌ها وارد كشور شده و تعداد آنها تا 100 دستگاه افزايش خواهد يافت. اين اتوبوس‌ها كه ساخت كشور چين هستند، در راستاي بهبود سيستم حمل و نقل عمومي و كاهش آلودگي هوا به كار گرفته خواهند شد.