هوش مصنوعي كارمندان تيك تاك را بيكار مي‌كند

۱۴۰۳/۰۷/۲۲ - ۰۱:۲۰:۴۱
|
کد خبر: ۳۲۲۷۱۴

تيك تاك صدها نفر از كارمندان خود در سراسر جهان را اخراج مي‌كند كه شامل كارمندان مقر اين شركت در مالزي نيز مي‌شود. به گزارش مهر به نقل از رويترز، اين درحالي است كه شبكه اجتماعي چيني تمركز خود را بيشتر روي استفاده از هوش مصنوعي براي بازبيني با هوش مصنوعي به كار مي‌گيرد.

تيك تاك صدها نفر از كارمندان خود در سراسر جهان را اخراج مي‌كند كه شامل كارمندان مقر اين شركت در مالزي نيز مي‌شود. به گزارش مهر به نقل از رويترز، اين درحالي است كه شبكه اجتماعي چيني تمركز خود را بيشتر روي استفاده از هوش مصنوعي براي بازبيني با هوش مصنوعي به كار مي‌گيرد. ابتدا به گفته ۲ منبع آگاه فاش شد حدود ۷۰۰ كارمند تيك تاك در مالزي اخراج شده‌اند اما اپ چيني بعدا شفاف‌سازي و اعلام كرد كمتر از ۵۰۰ كارمند در اين كشور شغل خود را از دست داده‌اند.

اين كارمندان كه بيشتر آنها در بخش عمليات‌هاي بازبيني محتواي شركت فعاليت مي‌كردند، روز چهارشنبه از طريق ايميل از اخراج خود با خبر شدند. تيك تاك در واكنش به پرسش‌هاي خبرگزاري رويترز نيز اخراج كارمندان را تاييد و اعلام كرد طبق يك برنامه وسيع‌تر براي ارتقاي عمليات‌هاي بازبيني و پيش بيني‌ها، چند صد كارمند در سراسر جهان شغل خود را از دست مي‌دهند. اپ اشتراك‌گذاري ويدئوي چيني از تركيب رديابي خودكار و بازبين‌هاي انساني براي بررسي محتواي پست شده در پلتفرمش استفاده مي‌كند. بايت دنس بيش از ۱۱۰ هزار كارمند در بيش از ۲۰۰ شهر سراسر جهان دارد. همچنين اين شركت قصد دارد ماه آينده نيروهاي بيشتري را اخراج كند زيرا سعي دارد برخي از عمليات‌هاي منطقه‌اي خود را يكپارچه كند. پيش بيني مي‌شود تيك تاك در سال جاري ميلادي ۲ ميليارد دلار در بخش‌هاي اعتماد و ايمني سرمايه‌گذاري كند و همچنان بهره وري خود را ارتقا دهد زيرا هم‌اكنون ۸۰ درصد محتواي ناقض قوانين پلتفرم به وسيله فناوري‌هاي خودكار حذف مي‌شوند.