رييس مجلس شوراي اسلامي:

دشمن صهيونيستي در ضعيف‌ترين وضعيت تاريخ خود قرار دارد

۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۰۰:۳۶:۴۲
|
کد خبر: ۳۲۲۷۸۳

رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر لزوم وحدت كشورهاي اسلامي در مقابله با جنايات رژيم صهيونيستي اظهار كرد كه بايد هرگونه همكاري و گفت‌وگو با رژيم صهيونيستي قطع شود اكنون دشمن صهيونيستي در ضعيف‌ترين وضعيت تاريخ خود قرار دارد. محمدباقر قاليباف در نشست فوق‌العاده اتحاديه مجالس كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي (PUIC) در حاشيه يكصدوچهل‌ونهمين اجلاس اتحاديه بين‌المجالس جهاني (IPU) در ژنو گفت: خداوند را بابت فرصتي كه براي گفت‌وگو با شما برادران و خواهران عزيز فراهم شده سپاس مي‌گويم و از شما بابت مشاركت در شكل‌گيري اين اجلاس مهم تشكر مي‌كنم.

رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر لزوم وحدت كشورهاي اسلامي در مقابله با جنايات رژيم صهيونيستي اظهار كرد كه بايد هرگونه همكاري و گفت‌وگو با رژيم صهيونيستي قطع شود اكنون دشمن صهيونيستي در ضعيف‌ترين وضعيت تاريخ خود قرار دارد. محمدباقر قاليباف در نشست فوق‌العاده اتحاديه مجالس كشورهاي عضو سازمان همكاري اسلامي (PUIC) در حاشيه يكصدوچهل‌ونهمين اجلاس اتحاديه بين‌المجالس جهاني (IPU) در ژنو گفت: خداوند را بابت فرصتي كه براي گفت‌وگو با شما برادران و خواهران عزيز فراهم شده سپاس مي‌گويم و از شما بابت مشاركت در شكل‌گيري اين اجلاس مهم تشكر مي‌كنم. وي افزود: فكر نمي‌كنم لازم باشد توضيح بدهم در چه وضعيت حساس و مهمي قرار داريم. دنياي اسلام شرايط بي‌سابقه‌اي را تجربه مي‌كند. من سال‌ها به عنوان يك سرباز براي وطنم خدمت كرده‌ام و در كنار آن با مسائل ژئوپليتيكي به عنوان يك موضوع علمي سروكار داشته‌ام. تجربه همه اين سال‌ها به من آموخته در شرايطي بحراني، هيچ چيز مهم‌تر از آن نيست كه يك تصوير و روايت مشترك از وضعيت وجود داشته باشد. پرسشي كه من در اين زمان كوتاه مي‌خواهم با شما در ميان بگذارم اين است كه آيا جهان اسلام مي‌داند با چه چيزي روبروست؟

رييس مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: وقتي به اين مي‌انديشيدم كه در اين اجلاس مهم با برادران و خواهران مسلمان خود چه مطلبي را بايد در ميان بگذارم، تصوير آن دختر بچه نازنين فلسطيني را جلو چشم داشتم كه با چشم‌هاي گريان به دوربين فيلمبردار نگاه مي‌كرد و مي‌گفت: «چرا اينها مي‌خواهند ما را بكشند؟ من كه اسلحه ندارم! چرا اينها ما را بمباران مي‌كنند؟» اين سوال، بنيادي‌ترين سوالي است كه همه ما بايد به آن فكر كنيم و البته تمام جواب‌ها را نيز در درون خود نهفته دارد.

قاليباف اظهار كرد: رژيم جعلي اسراييل، همه ظاهرسازي‌ها را كنار زده و بي‌محابا در حال جنايت عليه مسلمانان است. اين اتفاقي نيست كه فقط در غزه يا لبنان بيفتد. رژيم غاصب اسراييل برنامه‌اي بزرگ براي تكرار اين جنايات در سراسر قلمروی اسلامي دارد و با حمايت كامل امريكا و برخي كشورهاي غربي به دنبال رسيدن به نقطه‌اي است كه هر زمان لازم دانست، در هر نقطه‌اي از جهان اسلام، هر جنايتي را عليه هر رهبر اسلامي انجام بدهد و از هر مجازاتي مصون بماند. اين مساله مشترك ماست. آيا جهان اسلام بناست بايستد و فراگير شدن شرارت به همه قلمرو خود را نظاره كند؟ من چنين گماني به آزادگان و مجاهدان دنياي اسلام ندارم. آن روز هرگز نخواهد رسيد. وي با اشاره به سفرش به بيروت قبل از حضور در بين‌المجالس جهاني در ژنو گفت: قبل از اينكه به ژنو بيايم، به لبنان سفر كردم. با مسوولان و مردم آنجا صحبت كردم. آنها از من خواستند كه صداي مظلوميت و ايستادگي آنها را به شما برسانم. آنها از ما اقدام عملي مي‌خواهند. ما روزهاي مهمي در پيش داريم و بايد تصميم بگيريم. اگر بتوانيم تصميم جمعي بگيريم پيروزي نزديك و نصرت خداوند حتمي است و اگر در اين كار موفق نشويم همه هزينه خواهيم پرداخت.

رييس مجلس شوراي اسلامي توضيح داد: اسراييل مي‌خواهد همه زيرساخت‌هاي منطقه را كنترل كند و اگر موفق نشد آنها را منهدم كند. در چنين شرايطي وحدت و كنار هم ايستادن يك الزام امنيتي براي همه ماست. ما در جمهوري اسلامي ايران آماده كمك به يك تلاش فوري و قوي براي ايجاد يك مفاهمه امنيتي مشترك درباره اين خطر تاريخي هستيم و به سهم خود از هيچ تلاشي براي رفع شدن اين خطر از سر امت نبي مكرم اسلام فروگذار نخواهيم كرد.

وي تاكيد كرد: مقاومت ضد اسراييلي در منطقه به ياري امت اسلامي چشم دوخته است. دشمن صهيونيستي در ضعيف‌ترين وضعيت تاريخ منحوس خود قرار دارد و ما در موقعيتي منحصر بفرد براي پايان دادن به اين شرارت تاريخي در منطقه خود قرار داريم. اسراييل اكنون تلاش مي‌كند ضعف‌ها و محدوديت‌هاي بي‌سابقه خود را پشت سر ژست‌هاي تهاجمي بپوشاند تا مانع اتحاد امت شود. صهيونيست‌ها به القاي ترس و اختلاف در جهان اسلام اميد بسته‌اند. كافي است شجاع باشيم و پشت يكديگر بايستيم. آنگاه توهمي به نام صهيونيسم جنايتكار براي هميشه پايان خواهد يافت.

رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: ما در جمهوري اسلامي ايران با خون بهترين و عزيزترين مردان‌مان وارد اين ميدان شده‌ايم. جهان اسلام مي‌تواند با برداشتن چند گام اساسي، قبل از آنكه دير شود دشمن را متوقف كند. ما نيازمند قطع هر نوع همكاري، كمك و گفت‌وگو با رژيم، و متوقف كردن هر نوع پروژه سياسي و اقتصادي هستيم كه اسراييل را ياري كند. وي اضافه كرد: امت اسلامي بايد فشار يكپارچه و موثر براي توقف اين رژيم كودك كش به امريكا وارد كند. شريان‌هاي حياتي رژيم اسراييل اكنون در كنترل امت اسلامي است.

قاليباف در پايان گفت: اطمينان دارم خداوند به خون‌هاي مجاهدين و مردان و زنان مظلوم لبنان و فلسطين، بركت خواهد داد و جهان اسلام طعم روزهاي شيرين بدون اسراييل را خواهد چشيد. اميدوارم آن روز را ببينيم، و اگر نديديم صاحب مزاري باشيم كه بر سنگ آن نوشته باشند «سربازي كه در راه مبارزه با اسراييل شهيد شد.»