آرامش به بازار ارز باز مي‌گردد

۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۰۰:۴۱:۰۹
|
کد خبر: ۳۲۲۷۸۷

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه با وجود اين التهاب‌هاي شديد در منطقه نرخ ارز نوسانات زيادي را تجربه نكرد و بعد از فروكش كردن هيجانات نرخ‌ها دوباره به حالت قبلي بازگشت، گفت: در شرايط كنوني نيز نبايد نگران ماندگاري نرخ دلار در كانال‌هاي بالا بود و به‌طور هيجاني وارد بازار ارز شد چرا كه تجربه نشان داده كه بازار دوباره آرام خواهد شد.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه با وجود اين التهاب‌هاي شديد در منطقه نرخ ارز نوسانات زيادي را تجربه نكرد و بعد از فروكش كردن هيجانات نرخ‌ها دوباره به حالت قبلي بازگشت، گفت: در شرايط كنوني نيز نبايد نگران ماندگاري نرخ دلار در كانال‌هاي بالا بود و به‌طور هيجاني وارد بازار ارز شد چرا كه تجربه نشان داده كه بازار دوباره آرام خواهد شد. هادي قوامي، عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تلاطم‌هاي بازار ارز نسبت به سال‌هاي گذشته كاهش قابل توجهي داشته در حالي كه ما در يك سال گذشته اتفاقات امنيتي-  نظامي مختلفي را در منطقه داشتيم كه بي‌نظير يا كم‌نظير بوده است.

وي ادامه داد: با وجود اين التهاب‌هاي شديد در منطقه نرخ ارز نوسانات زيادي را تجربه نكرد و بعد از فروكش كردن هيجانات نرخ‌ها دوباره به حالت قبلي بازگشت. در شرايط كنوني نيز نبايد نگران ماندگاري نرخ دلار در كانال‌هاي بالا بود و به‌طور هيجاني وارد بازار ارز شد چرا كه تجربه نشان داده كه بازار دوباره آرام خواهد شد. وي افزود: اميدواريم مديريت خوب بانك مركزي در بازار ارز كه باعث كاهش تلاطم‌هاي ارزي در كشور شده در دولت جديد هم با قدرت و قوت ادامه پيدا كند. قوامي خاطرنشان كرد: در بحث تخصيص ارز براي تامين كالاهاي اساسي بانك مركزي عملكرد خوبي داشته و به وظيفه خود عمل كرده، اما مشكلي كه در اين بخش وجود دارد ثبت سفارش‌هاي بيش از اعتبارات پيش بيني شده توسط وزارتخانه‌هاست. عضو كميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در سال گذشته ۱۲ ميليارد دلار ارز براي تامين كالاهاي اساسي در نظر گرفته بوديم اما در پايان سال ۱۹ ميليارد دلار در اين بخش هزينه شد و اين نتيجه ثبت سفارش‌هاي بيش از منابع پيش بيني شده توسط وزارتخانه‌هاي مختلف بود وگرنه در بخش تامين ارز توسط بانك مركزي مشكلي وجود نداشت و بانك مركزي تمام و كمال به وظيفه خود در  اين حوزه عمل  كرد.