هكر تلگرامي براي بزرگترين شركت بيمه هند دردسر ساخت
بزرگترين شركت بيمه سلامت هندوستان با درخواست باج هكري روبهرو شده است. اين هكر از چت باتهاي تلگرام و وب سايت براي نشت اطلاعات حساس استفاده ميكند. به گزارش مهر به نقل از رويترز، «استار هلث» بزرگترين بيمهگر سلامت هندوستان اعلام كرد با درخواست باج ۶۸ هزار دلاري يك هكر سايبري در رابطه با نشت اطلاعات مشتري و سوابق پزشكي روبرو شده است.
بزرگترين شركت بيمه سلامت هندوستان با درخواست باج هكري روبهرو شده است. اين هكر از چت باتهاي تلگرام و وب سايت براي نشت اطلاعات حساس استفاده ميكند. به گزارش مهر به نقل از رويترز، «استار هلث» بزرگترين بيمهگر سلامت هندوستان اعلام كرد با درخواست باج ۶۸ هزار دلاري يك هكر سايبري در رابطه با نشت اطلاعات مشتري و سوابق پزشكي روبرو شده است.
از زماني كه در ۲۰ سپتامبر سال جاري ميلادي رويترز فاش كرد يك هكر از چت باتهاي تلگرام و وب سايتي براي نشت اطلاعات حساس كاربران از جمله جزييات مالياتي و سوابق پزشكي استفاده ميكند، اين بيمهگر هندي با چالشهاي تجاري روبهرو شده و شهرت آن به خطر افتاده است. اين شركت كه اكنون ارزش سهام آن ۱۱ درصد كاهش يافته، تحقيقات داخلي را آغاز و اقدام قانوني عليه تلگرام و هكر مذكور اتخاذ كرده است. جالب آنكه هكر مذكور همچنان نمونههايي از اطلاعات مشتريان استار را در وب سايتش به اشتراك ميگذارد. بيمهگر هندي كه قبلا نيز قرباني حملات سايبري شده بود، براي نخستين بار اعلام كرد در ماه آگوست يك هكر از طريق ايميل خواستار باج ۶۸ هزار دلاري شده است. پس از آنكه بازارهاي سهام از استار هلث خواستند درباره گزارش رويترز شفاف سازي كند، شركت بيانيهاي در اين باره صادر كرد. تلگرام از اشتراك گذاشته اطلاعات حساب كاربري مذكور كه خود را xenZen مينامد، يا ممنوعيت دايم حسابهاي كاربري مرتبط با هكر خوداري كرده است. استار نيز اعلام كرد تاكنون چند هشدار در اين خصوص صادر شده است. همچنين اين شركت از مقامات امنيت سايبري هندوستان براي شناسايي هكر كمك خواسته است.