بازنگري در استانداردهاي صنعت برق به رفع ناترازي كمك مي‌كند

۱۴۰۳/۰۷/۲۳ - ۰۱:۵۴:۲۵
|
کد خبر: ۳۲۲۸۳۵

يك مقام مسوول با تاكيد بر ضرورت بازنگري در حوزه استاندارد در صنعت برق گفت: بازنگري در حوزه استاندارد صنعت برق تاثير بسزايي در حوزه مصرف دارد و ناترازي را تا حدودي بهبود مي‌بخشد.

يك مقام مسوول با تاكيد بر ضرورت بازنگري در حوزه استاندارد در صنعت برق گفت: بازنگري در حوزه استاندارد صنعت برق تاثير بسزايي در حوزه مصرف دارد و ناترازي را تا حدودي بهبود مي‌بخشد.

به گزارش وزارت نيرو، مرتضي بخشايش مديركل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نيرو در مراسم گراميداشت روز جهاني استاندارد حوزه صنعت برق و انرژي كه در پژوهشگاه نيرو برگزار شد، به مفهوم رقابت‌پذيري در ارايه كالا و خدمات اشاره كرد و گفت: مفهوم رقابت‌پذيري در حال حاضر توسعه پيدا كرده و مبنايي براي كارآمدي و بهره وري است.

وي با اشاره به انتشار گزارش سالانه رقابت‌پذيري كشورها توسط بانك جهاني افزود: وضعيت و جايگاه كشورها بر اساس يكسري شاخص‌هاي تعريف شده مورد توجه قرار مي‌گيرد كه يكي از آن شاخص‌ها مربوط به حوزه برق و كيفيت ارايه برق است.
بخشايش با بيان اينكه در اسناد بالادستي وزارت نيرو به‌طور خاص به موضوع استاندارد توجه شده است، ادامه داد: در ارايه خدمات آب، برق و فاضلاب بر تحقق خدمات در سطح استانداردها و شاخص ملي و بين‌المللي تاكيد شده است.

مديركل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نيرو افزود: در چشم‌انداز بخش برق و انرژي پايداري و كيفيت مناسب در حد استاندارد جهاني مورد تاكيد است.
وي با بيان اينكه عضويت وزير نيرو در شوراي عالي استاندارد به عنوان فرصت متفاوت و اهميت جايگاه خدمات آب و برق در سطح كشور را نشان مي‌دهد، به تعامل خوب وزرات نيرو با سازمان ملي استاندارد اشاره و بر ايجاد جايگاه تنظيم‌كننده و راهبري‌كننده حوزه استاندارد در وزارت نيرو تاكيد كرد.
بخشايش اظهار كرد: با كمك شركت‌هاي مادر تخصصي توانير، برق حرارتي، ساتبا و پژوهشگاه نيرو، ريشه‌هاي ناترازي برق شناسايي شده و تصوير نسبتاً كاملي به ما ارايه مي‌كند كه مرتبط با موضوعات اثرگذار ديگر براي حل ناترازي جداي از توليد و مصرف است.
وي بر استانداردسازي تجهيزات برقي تاكيد كرد و افزود: الگوي مناسب مصرف يكي از مسائل اصلي استانداردها است و بر اين اساس براي برقراري ارتباط با مردم نيازمند استاندارد مشخصي هستيم.

مديركل دفتر توسعه مديريت و تحول اداري وزارت نيرو با بيان اينكه با سازمان ملي بهره وري ايران اقدامات پيشران براي حل ناترازي برق پيش‌بيني شده است، ادامه داد: ارتقا تجهيزات لوازم برقي، اعمال استانداردها و جاري‌سازي استانداردهاي مصوب در حوزه توليد‌كنندگان مانند كولرآبي نياز به كار گسترده دارد. وي با تاكيد بر ضرورت بازنگري در حوزه استاندارد در صنعت برق، گفت: بازنگري در حوزه استانداردهاي صنعت برق تأثير بسزايي در حوزه مصرف دارد و ناترازي را تا حدودي بهبود مي‌بخشد كه بر اين اساس نياز به تقويت استانداردها در حوزه مديريت و خدمات و پاسخگويي در صنعت آب و برق وجود دارد.