خانه «فروغ» آماده بهره‌برداري است

۱۴۰۳/۰۷/۲۴ - ۰۲:۲۰:۱۱
|
کد خبر: ۳۲۲۹۵۷

رييس كميته گردشگري و ميراث فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اينكه در مورد موزه‌ها و خانه موزه‌ها اتفاقات خوبي افتاده است، گفت: خانه شيخ فضل‌الله آماده شده كه در اختيار شهرداري قرار بگيرد تا مرمت شود.

رييس كميته گردشگري و ميراث فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اينكه در مورد موزه‌ها و خانه موزه‌ها اتفاقات خوبي افتاده است، گفت: خانه شيخ فضل‌الله آماده شده كه در اختيار شهرداري قرار بگيرد تا مرمت شود. خانه فروغ هم مرمت شده و آماده بهره‌برداري است. خانه نيمايوشيج نيز توسط سازمان زيباسازي به بهره‌برداري رسيد و درخواست ما اين است كه مسير منتهي به خانه نيما به گذر گردشگري تبديل شود.

به گزارش ايسنا، سيد احمد علوي درباره وضعيت مرمت خانه وثوق الدوله، گفت: گلايه‌هايي در مورد مرمت خانه وثوق الدوله كه در دهه ۹۰ خريداري شد، وجود دارد چراكه اين مجموعه در حال از بين رفتن است، در حالي كه در اختيار شهرداري است و ما به جاي ديگري نمي‌توانيم بگوييم مرمت كنيد، درباره زمان‌بر شدن مرمت خانه وثوق الدوله گلايه دارم چراكه اين روند سه ساله طول كشيده است. او در مورد تبديل خانه هوشنگ مرادي كرماني به خانه قصه هم گفت: شهرداري با يك نفر در بخش خصوصي قرارداد بست كه اين خانه به خانه موزه و خانه قصه تهران تبديل شود. رييس كميته گردشگري و ميراث فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه در حوزه تورهاي گردشگري در محلات بودجه يكصد ميليارد توماني تصويب كرديم، افزود: در بحث نگهداري و مرمت آثار فرهنگي هم پيش از اين بودجه موردي تعيين شد به گونه‌اي كه براي سال ۱۴۰۳ علاوه بر يكصد ميليارد بودجه موردي، حدود ۴۰۰ ميليارد هم به شهرداري به صورت يكجا براي جاهايي كه شناسايي نشده اعتبار داديم.