صنعت ۲۰ ميليارد دلار ارز نيمايي گرفت

۱۴۰۳/۰۷/۲۴ - ۰۲:۲۷:۲۳
|
کد خبر: ۳۲۲۹۶۹

از ابتداي امسال تا ۲۳ مهر ماه صنايع كشور در مجموع ۲۸ ميليارد و ۲۱۳ ميليون دلار ارز گرفته‌اند كه سهم ارز نيمايي ۱۹ ميليارد و ۹۹۰ ميليون دلار بوده است.

از ابتداي امسال تا ۲۳ مهر ماه صنايع كشور در مجموع ۲۸ ميليارد و ۲۱۳ ميليون دلار ارز گرفته‌اند كه سهم ارز نيمايي ۱۹ ميليارد و ۹۹۰ ميليون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بانك مركزي از اول فروردين ماه تا ۲۳ مهرماه امسال ۳۷ ميليارد و ۲۱۰ ميليون دلار ارز براي واردات كالاهاي اساسي، دارو، كالاهاي تجاري و بازرگاني، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمين كرده است.

از اين ميزان سهم صنايع ۲۸ ميليارد و ۲۱۳ ميليون دلار بوده است.

بررسي جزييات تأمين ارز بخش صنايع نيز حاكي از آن است از ابتداي امسال تا ۲۳ مهر ماه تأمين ارز نيمايي براي صنايع حمل و نقل و خودرو معادل ۲ ميليارد و ۷۱۰ ميليون دلار، صنايع معدني معادل ۲ ميليارد و ۶۴ ميليون دلار، ماشين آلات و تجهيزات توليد معادل يك ميليارد و ۹۷۹ ميليون دلار، صنايع شيميايي و پليمري ۲ ميليارد و ۹۱ ميليون دلار، صنايع تجهيزات برق و الكترونيك معادل ۲ ميليارد و ۵۲۹ ميليون دلار و منسوجات و پوشاك معادل يك ميليارد و ۵ ميليون دلار بوده است.

بخش مربوط به ساير كالاها نيز در بخش صنايع ۷ ميليارد و ۶۱۲ ميليون دلار ارز نيمايي دريافت كرده است.

بر اين اساس در مجموع ميزان ارز نيمايي تأمين شده براي صنايع ۱۹ ميليارد و ۹۹۰ ميليون دلار بوده است. صنعت ۲۰ ميليارد دلار ارز نيمايي گرفت .

همچنين از ابتداي سال تا ۲۳ مهر ماه سال جاري ۸ ميليارد و ۲۲۳ ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به صنايع تخصيص يافته است.

بر همين مبنا در مدت ياد شده ميزان ارز تأمين شده واردات در مقابل صادرات براي صنايع حمل و نقل و خودرو يك ميليارد و ۸۷۲ ميليون دلار بوده كه به انضمام ارز نيمايي، در مجموع صنايع حمل و نقل و خودرو ۴ ميليارد و ۵۸۲ ميليون دلار ارز دريافت كرده است.

بخش مربوط به صنايع معدني نيز در اين مدت يك ميليارد و ۵۷۸ ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده كه مجموع ارز دريافتي اين بخش به انضمام ارز نيمايي به ۳ ميليارد و ۶۴۲ ميليون دلار رسيده است.

بخش ماشين آلات و تجهيزات توليد نيز يك ميليارد و ۵۰۸ ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده كه در مجموع ۳ ميليارد و ۴۸۷ ميليون دلار ارز نيمايي و ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده است.

صنايع تجهيزات برق و الكترونيك در مدت ياد شده ۲۸۲ ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده كه بر اين اساس اين بخش از صنعت در مجموع ۲ ميليارد و ۸۱۱ ميليون دلار ارز نيمايي و ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده است.

منسوجات و پوشاك در مدت ياد شده ۵۳ ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده كه بر اين اساس مجموع تأمين ارز اين بخش از صنعت به يك ميليارد و ۵۱ ميليون دلار رسيده است.

صنايع شيميايي و پليمري نيز در اين مدت ۶۹۲ ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده كه بر اين اساس مجموع تأمين ارز اين بخش از صنعت به ۲ ميليارد و ۷۸۳ ميليون دلار رسيد.

ساير بخش‌هاي صنعت نيز در مدت ياد شده ۲ ميليارد و ۲۳۸ ميليون دلار ارز واردات در مقابل صادرات دريافت كرده‌اند كه در مجموع تأمين ارز اين بخش به ۹ ميليارد و ۸۵۰ ميليون دلار رسيده است.