كاهش ۲۴ درصدي سرقت و افزايش ۱۹ درصدي كشف جرايم

۱۴۰۳/۰۷/۲۴ - ۰۲:۳۲:۵۳
|
کد خبر: ۳۲۲۹۷۴

رييس پليس آگاهي فراجا از بهره‌گيري تجهيزات هوشمند در كنترل سارقين سابقه‌دار خبر داد و گفت: اين اقدامات به كاهش ۲۴ درصدي سرقت‌ها و افزايش ۱۹ درصدي كشف جرايم منجر شده است.

رييس پليس آگاهي فراجا از بهره‌گيري تجهيزات هوشمند در كنترل سارقين سابقه‌دار خبر داد و گفت: اين اقدامات به كاهش ۲۴ درصدي سرقت‌ها و افزايش ۱۹ درصدي كشف جرايم منجر شده است. موضوع سرقت و به خصوص سرقت‌هاي مشهود نظير كيف قاپي و موبايل قاپي تاثير مستقيمي بر امنيت رواني جامعه دارد.هرچند ميان وجود امنيت و احساس امنيت تفاوت فاحشي است اما در كوچه و بازار مردم آنچه به چشم مي‌بينند موضوع احساس امنيت است. بي‌شك دستگاه انتظامي كشور يا همان پليس نقطه آغازين برخورد با سارقان است كه اين برخورد منجر به كاهش سرقت و از سوي ديگر افزايش احساس امنيت خواهد شد. در اين ميان نقش هوشمند‌سازي و كنترل مجرمان و استفاده از ابزار نوين و فناوري‌هاي نو در شناسايي سارقان و پيشگيري از وقوع جرم سرقت نقش بلاانكاري دارد. سردار محمد قنبري رييس پليس آگاهي فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره پيشرفت‌هاي حوزه هوشمندسازي در پليس گفت: بسياري از اقدامات ما در حوزه مقابله با جرايم و پيگيري پرونده‌ها به شكل هوشمند انجام مي‌شود.
سردار قنبري گفت: به‌طور خاص، مجرمين سابقه‌دار كه به سرقت مشغولند، تحت نظارت و كنترل هوشمند قرار دارند. اين كنترل هوشمند به ما امكان مي‌دهد فرصت ارتكاب جرم را از آنان بگيريم و در صورت وقوع جرمي، به سرعت مطلع شويم و دستگيري مجرمين را تسريع كنيم. او افزود: اقدامات و فرآيندهاي بيشتري را در راستاي هوشمندسازي به كار گرفته‌ايم. سيستم جامع پليس آگاهي، ارتباط هوشمند بين كارآگاهان سراسر كشور را برقرار مي‌كند، تا از موضوعات و پرونده‌هاي مربوطه به سرعت مطلع شوند.