لزوم مداخله بهزيستي براي پيشگيري از آسيب‌هاي پس از طلاق

۱۴۰۳/۰۷/۲۴ - ۰۲:۳۴:۰۶
|
کد خبر: ۳۲۲۹۷۶

سرپرست سازمان بهزيستي كشور با تاكيد بر اينكه يكي از آسيب‌هاي اجتماعي مهم در جامعه طلاق و عوارض ناشي از آن است گفت: سازمان بهزيستي با مداخله موثر در بحران طلاق مي‌تواند در پيشگيري از آسيب‌هاي منبعث از طلاق از جمله مشكلات مربوط به زنان سرپرست خانوار، كودكان بي‌سرپرست، اعتياد، و بيكاري موثر باشد.

سرپرست سازمان بهزيستي كشور با تاكيد بر اينكه يكي از آسيب‌هاي اجتماعي مهم در جامعه طلاق و عوارض ناشي از آن است گفت: سازمان بهزيستي با مداخله موثر در بحران طلاق مي‌تواند در پيشگيري از آسيب‌هاي منبعث از طلاق از جمله مشكلات مربوط به زنان سرپرست خانوار، كودكان بي‌سرپرست، اعتياد، و بيكاري موثر باشد. دكتر سيد جواد حسيني سرپرست سازمان بهزيستي كشور در ديدار با مديران حوزه توانمندسازي و مشاركت‌هاي مردمي ضمن اشاره بر ضرورت توسعه ظرفيت‌هاي اجتماعي و توانمندسازي جامعه هدف، اتخاذ رويكردها و سياست‌هاي ارتقايي رفاه اجتماعي دانش‌آموزان و دانشجويان تحت پوشش در جهت تغيير رويكرد از حمايتي به رويكرد نيروي مولد، توانمند، مستقل و داراي پايداري و اثربخشي در جريان زندگي روزانه را حائز اهميت و از اولويت‌هاي اساسي اين حوزه برشمرد.

سرپرست سازمان بهزيستي كشور با تاكيد بر اينكه يكي از آسيب‌هاي اجتماعي مهم در جامعه طلاق و عوارض ناشي از آن است يادآور شد: سازمان بهزيستي با مداخله موثر در بحران طلاق مي‌تواند در پيشگيري از آسيب‌هاي منبعث از طلاق از جمله مشكلات مربوط به زنان سرپرست خانوار، كودكان بي‌سرپرست، اعتياد، و بيكاري موثر باشد. او با اشاره به ارزشمند بودن بيمه‌هاي عشايري و روستايي، گفت: پوشش بيمه روستايي براي جامعه هدف بايد به صورت جامع و فراگير باشد به‌طوري‌كه همه روستاييان و عشاير جامعه هدف بهزيستي تحت پوشش بيمه باشند. حسيني با بيان اينكه خداوند در وجود هر انساني استعدادي قرارداده است گفت: هيچ انسان بدون استعدادي وجود ندارد و طرح استعداديابي مبتني بر تفاوت‌هاي فردي با مبناهاي علمي كه طرح بسيار خوبي براي گروه‌هاي مختلف جامعه هدف است، مي‌تواند بسترساز اشتغال و مهارت آموزي اين عزيزان باشد. به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان بهزيستي كشور، سرپرست سازمان بهزيستي كشور رصد اجتماعي، مناسب‌سازي، نابرابري اجتماعي را از دغدغه‌هاي وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي برشمرد و با اشاره به اينكه توانمند‌سازي فرصت ايجاد مي‌كند گفت: ما در سازمان بهزيستي مي‌بايست با اتكا به نيروي متخصص و طرح‌هاي علمي و اجتماعي زمينه‌سازي و فرصت آفريني را براي جامعه تحت پوشش اين سازمان ايجاد كنيم و در اين حوزه سازمان فني و حرفه‌اي و موسسات تابعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به عنوان اصلي‌ترين كمك‌كننده سازمان هستند.