این بازیکن فرانسوی یاد زیدان را زنده کرد

این بازیکن فرانسوی یاد زیدان را زنده کرد

۱۴۰۳/۰۷/۲۴ - ۱۰:۴۶:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۲۹۸۵

هافبک تیم ملی فوتبال فرانسه به نخستین بازیکن خروس‌ها بعد از زین‌الدین زیدان تبدیل شد که با بازوبند کاپیتانی از زمین مسابقه اخراج می‌شود.

تیم ملی فوتبال فرانسه در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا به مصاف بلژیک رفت. این بازی که به میزبانی بلژیک برگزار شد در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود فرانسه به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، اورلین شوامنی در این بازی و در نبود کیلیان ام‌باپه، بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال فرانسه را بر بازو بست. هافبک فرانسوی‌ها در دقیقه ۷۶ با دریافت دومین کارت زردش از زمین اخراج شد تا تیمش را در شرایط بدی قرار دهد. البته فرانسه در نهایت توانست سه امتیاز ارزشمند این بازی را به دست آورد.

شوامنی به نخستین بازیکن بعد از زیدان تبدیل شد که با بازوبند کاپیتانی از زمین اخراج می‌شود. زیدان، اسطوره فوتبال فرانسه، سال ۲۰۰۶ در فینال جام جهانی در حالی که بازوبند کاپیتانی تیمش را بر بازو داشت به خاطر ضربه‌ای که به سینه مارکو ماتراتزی زد از زمین اخراج شد.

از آن زمان تاکنون هیچ بازیکنی با بازوبند کاپیتانی فرانسه از زمین اخراج نشده بود تا اینکه شوامنی با اخراجش از زمین یاد و خاطره اخراج خاص زیزو را زنده کرد.