نحوه تعيين «شهريه» مدارس هيات امنايي

نحوه تعيين «شهريه» مدارس هيات امنايي

۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۰۱:۲۲:۲۱
|
کد خبر: ۳۲۳۰۶۷

رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي با بيان اينكه حدود ۵۰۰۰ مدرسه هيات امنايي در كشور وجود دارد توضيحاتي در خصوص نحوه هيات امنايي شدن مدارس و تعيين ميزان شهريه دريافتي اين مدارس ارايه كرد.

رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي با بيان اينكه حدود ۵۰۰۰ مدرسه هيات امنايي در كشور وجود دارد توضيحاتي در خصوص نحوه هيات امنايي شدن مدارس و تعيين ميزان شهريه دريافتي اين مدارس ارايه كرد. احمد محمودزاده با بيان اينكه يك ميليون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هيات امنايي تحصيل مي‌كنند افزود: مدرسه پيشنهاد هيات امنايي شدن را مي‌دهد، شوراي آموزش و پرورش منطقه پيشنهاد را تاييد و سپس در منطقه و استان مدرسه هيات امنايي شكل مي‌گيرد. رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي با بيان اينكه اين مدارس از ساختارهاي خاصي برخوردار است ادامه داد: مدرسه هيات امنايي بايد كلاس‌هاي فوق برنامه برگزار كند اما اگر مدرسه دو شيفته باشد، نمي‌تواند اين كلاس‌ها را برگزار كند بنابراين نمي‌تواند اسم هيات امنايي هم داشته باشد. محمودزاده با بيان اينكه مدرسه هيات امنايي يعني با همكاري ساير شركا برنامه‌هاي كيفي‌سازي، بحث آموزشي و تربيتي در مدارس شكل گيرد گفت: اين موضوع نيازمند ايجاد بسترها و الزامات در مدارس است تا كيفيت، پرورش، تربيت، سخت‌افزار و نرم‌افزار آن به نحو مطلوب ارايه شود.

او با بيان اينكه علاقه‌مند به افزايش اين نوع مدارس نيستيم، افزود: در قانون و بحث سند تحول بنيادين نگاه به همه مدارس هيات امنايي است ولي هيات امنايي كه در بيرون تفسير مي‌شود اين است كه پولي را از اولياء مي‌گيريم، در صورتي كه هيات امنايي يعني اداره مدرسه با همكاري ساير شركا انجام شود چه اركان تربيت باشد مانند خانه، مدرسه، رسانه و جامعه چه عوامل صحيح و موثر باشند مانند محله، روحاني، دانشگاهي كه در آن منطقه وجود دارد و حتي دارالقرآن و مسجدي كه در محله است. رييس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي با بيان اينكه شهريه مدارس هيات امنايي براي برنامه‌هاي فوق برنامه است ادامه داد: ميزان شهريه مدارس مذكور در انجمن اولياي مدرسه، در هيات امناي مدرسه و در شوراي آموزش و پرورش منطقه تعيين مي‌شود. محمودزاده درباره كاهش تنوع مدارس نيز اظهار كرد: در دنيا چهار نوع مدرسه غيردولتي، دولتي، استعدادهاي درخشان و استثنايي وجود دارد؛ در كشور هم چهار نوع مدرسه داريم و ساير مدارس مانند نمونه دولتي، هيات امنايي، ايثارگران و شاهد در داخل مدارس دولتي‌ شكل گرفته است و اگر كاهش تنوع مدارس به ۴ نوع مدارس بينجامد، با اين رويه موافق هستيم.