چگونه بفهمیم عمری طولانی خواهیم داشت؟

چگونه بفهمیم عمری طولانی خواهیم داشت؟

۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۱۵:۳۰:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۳۰۸۶

پزشکی در یکی از برنامه‌های پادکست «دنیای تغذیه» توضیح داد که با آزمایشی ساده می‌توانیم بفهمیم آیا عمری طولانی خواهیم داشت یا خیر.

بنابه گفته دکتر «اد جونز» در یکی از برنامه‌های پادکست دنیای تغذیه، اگر قدرت دست بالایی داشته باشید، می‌توانید به داشتن عمر طولانی امیدوار باشید. درواقع با یک آزمایش ساده قدرت و توانایی دست و بازوهایتان، می‌توانید وضعیت جسمانی‌تان را حدس بزنید.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر اِد جونز می‌گوید، او این موضوع را برای اولین بار از دکتر «پیتر آتیا» که در زمینه تولید پزشکی افزایش طول عمر فعالیت می‌کند و صاحب درمانگاهی خصوصی است، شنیده و با بررسی بیماران خود به صحت گفته او پی برده است. متاسفانه بیشتر پزشک‌ها هنگام درمان بیماران خود به آنها هشدار نمی‌دهند که قوای جسمانی خود را بالا ببرند.

دکتر جونز می‌گوید، اگر نمی‌توانید دمبلی را که معادل سه‌چهارم وزن‌تان سنگین است به مدت ۱ دقیقه نگهدارید، نمی‌توانید عمری طولانی برای خود متصور شوید. درواقع چنانچه این توانایی و قدرت بازو را داشته باشید، بدون تردید از عمری طولانی بهره‌مند می‌شوید.

فردی که بدن نیرومندی دارد، هرگز دچار چربی خون نمی‌شود و از نظر سلامتی در بهترین حالت قرار دارد. هرچه بدن قوی‌تر باشد، از سرعت پیر شدن کاسته و احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف کم می‌شود.

برخی از پزشکان درمانگاه کلیولند که درباره این برنامه از پادکس دنیای تغذیه نظر داده بودند گفتند، «هرچه زور دست و بازوی فردی بهتر باشد، او دیرتر پیر می‌شود. درواقع از سرعت فرایند ضعیف و پیر شدن سیستم ایمنی بدن او کم می‌شود.

معمولا با افزایش سن، از عملکرد سیستم دفاعی بدن کم می‌شود و زور دست و بازو می‌تواند تا حد زیادی جلوی این روند را بگیرد.

دکتر جونز می‌گوید، دست‌های نیرومند، توانایی هومئوستازی (حفظ پایداری محیط داخلی بدن و ثابت نگهداشتن شرایط فیزیکی و شیمیایی بدن) بدن را افزایش داده و موجب بهبود سریع از بیماری‌ها و پیشگیری از ضعف می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید عمری طولانی داشته باشید، در کنار ورزش‌های روزانه، قدرت دست‌هایتان را بالا ببرید.