همکاری‌های ایران و عراق در حوزه‌های مختلف سلامت گسترش می یابد

۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۲۱:۳۸:۰۱
کد خبر: ۳۲۳۱۲۰

در حاشیه اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران با معاون بهداشت وزیر بهداشت عراق دیدار و گفتگو کرد.

همکاری‌های ایران و عراق در حوزه‌های مختلف سلامت گسترش می یابد

در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در قطر، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت با «ریاض عبدالامیر» معاون بهداشت وزیر بهداشت عراق دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های دو جانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

 علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن ابلاغ سلام ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از وزیر بهداشت عراق برای سفر به کشورمان دعوت بعمل آورد.

همکاری در زمینه دیجیتالی کردن حوزه سلامت، مقررات بین‌المللی سلامت، تبادل سریع اطلاعات برای کنترل کردن بیماری‌ها از جمله مواردی بود که دکتر رئیسی بر آن تاکید داشت.

وی یادآور شد: پاندمی کرونا نشان داد که کشور‌های غربی و آمریکا زمان بحران کمکی به کشور‌های دیگر نمی‌کنند، بنابراین لازم است کشور‌های ایران و عراق همکاری و سرمایه گذاری مناسبی در حوزه سلامت داشته باشند تا در زمان بحران به مشکل جدی برخورد نکنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین بر ضرورت اتحاد کشور‌های اسلامی برای کمک به فلسطین و لبنان تاکید کرد.

همچنین محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل، گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف سلامت نظیر بیماری‌های واگیر، غیر واگیر و دارو را یکی از نمونه‌های همکاری گروه پنج عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه می‌توان همکاری خوبی در حوزه پیشگیری از بیماری‌های عفونی داشته باشیم، گفت: ما کاملا برای گسترش همکاری با وزارت بهداشت عراق آمادگی داریم و می‌توان با تدوین یک برنامه اجرایی، کار‌ها را پیش برد.

 «ریاض عبدالامیر»، معاون بهداشت وزیر بهداشت عراق نیز گفت: در دوران کرونا آمریکا و کشور‌های اروپایی زمانی واکسن خود را در اختیار کشور‌های دیگر قرار دادند که اکثرا مردم خود را واکسینه کرده بود. ما آماده هستیم با تشکیل کار گروهی همکاری خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهیم.