از ظرفيت نمايندگان تهران براي اصلاح وضعيت فعلي استان استفاده خواهيم كرد
رييس‌جمهور:

از ظرفيت نمايندگان تهران براي اصلاح وضعيت فعلي استان استفاده خواهيم كرد

۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۰۱:۴۴:۱۸
|
کد خبر: ۳۲۳۱۴۸

رييس‌جمهور ميزبان اعضاي مجمع نمايندگان استان تهران بود و در اين جلسه ضمن شنيدن دغدغه‌ها و نقطه نظرات آنان، نكاتي در جهت رفع معضلات و نيازهاي مردم و تقويت زيرساخت‌هاي پايتخت مطرح كرد.

رييس‌جمهور ميزبان اعضاي مجمع نمايندگان استان تهران بود و در اين جلسه ضمن شنيدن دغدغه‌ها و نقطه نظرات آنان، نكاتي در جهت رفع معضلات و نيازهاي مردم و تقويت زيرساخت‌هاي پايتخت مطرح كرد.
مسعود پزشكيان در اين جلسه با تبيين مولفه‌هاي گفتمان دولت چهاردهم در ايجاد همگرايي و وفاق ملي در كشور گفت: ما معتقديم دوره رقابت‌هاي انتخاباتي گذشته و امروز زمان همدلي براي حل مشكلات كشور است، لذا صادقانه در تلاشيم شعار وفاق ملي را تحقق ببخشيم و گرچه در اين مسير با چالش‌هايي نيز مواجهيم اما با سعه صدر كارها را پيش خواهيم برد.
وي با تاكيد بر اينكه تحولات جهاني و شرايط بسيار حساس منطقه انسجام، همدلي و همگرايي داخلي را بيش از هر زمان ديگري ضروري ساخته است، تصريح كرد: ما قصد داريم با اصلاح روندهاي نادرست و ارتقاي خدمت‌رساني به مردم در ذيل گفتمان وفاق ملي، آن بخش مهمي از جامعه كه به هر دليلي نارضايتي‌هايي دارند را نيز با نظام همراه و همدل كنيم.
رييس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه رفتار ما در مواجهه با مشكلات كشور بايد به گونه‌اي باشد كه امكان سوءاستفاده و طمع براي ايجاد شكاف در جامعه را از دشمن بگيرد افزود: دولت به‌دنبال آن است كه با توافق و تفاهم با ساير بخش‌هاي حاكميتي، بودجه را به گونه‌اي تدوين كند كه علاوه بر جبران كسري، رفع ناترازي‌ها در بخش‌هاي مختلف و تامين كالاهاي اساسي مورد نياز مردم، روند توسعه كشور و تقويت زيرساخت‌ها نيز با اخلال مواجه نشود.پزشكيان همچنين به ديپلماسي فعالانه منطقه‌اي دولت با كشورهاي همسايه به عنوان يكي از ابزارهاي مهم در موفقيت راهبرد توسعه‌اي جمهوري اسلامي ايران و به منظور ايجاد فرصت‌هاي جديد اقتصادي براي كشور اشاره كرد و گفت: در سفرهاي اخير به برخي كشورهاي منطقه توافقات بسياري خوبي صورت گرفته كه با اجرايي شدن آنها گام‌هاي بزرگي در رشد اقتصادي كشور برداشته خواهد شد.
رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به برخي معضلات پايتخت نيز اشاره كرد و با بيان اينكه روند فعلي توسعه تهران هيچ تناسبي با منابع، ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي آن ندارد و ادامه اين وضعيت زندگي در اين شهر را براي مردم آن غير ممكن خواهد كرد، اظهار كرد: در اين راستا ما از راهكارها و برنامه‌هاي علمي و قابل اجرا براي اصلاح وضعيت فعلي پايتخت و همچنين رفع معضلات آن استقبال خواهيم كرد و نقش مجمع نمايندگان استان تهران نيز در اين زمينه بسيار حائز اهميت خواهد بود.
پيش از سخنان رييس‌جمهور در اين جلسه، اعضاي مجمع نمايندگان استان تهران به بيان نظرات، ديدگاه‌ها و درخواست‌هاي خود از دولت از جمله درباره تخصيص منابع لازم به پايتخت در بودجه متناسب با سرانه جمعيتي و تعدد معضلات و نيازهاي زير ساختي، حمل و نقلي و محيط زيستي، سامانه محور شدن كليه عملكردهاي اقتصادي دستگاه‌هاي اجرايي به منظور مقابله با فساد، ساماندهي اتباع بيگانه، لحاظ بخش كشاورزي و روستا در بودجه دستگاه‌هاي اجرايي، لزوم رصد روزانه قيمت كالاهاي اساسي، ايجاد مركز پايش اجراي برنامه هفتم توسعه، ايجاد تمهيدات لازم به منظور مهاجرت معكوس نيروي كار ماهر از تهران به استان‌هاي مبدا، ضرورت برنامه‌ريزي لازم براي مقابله با آسيب‌هاي نوظهور اجتماعي، تعيين تكليف محدوده تهران با شهرستان‌هاي اطراف، اهتمام دولت به تكميل پروژه‌هاي نيمه كاره استان تهران به‌ويژه در بخش بهداشت و درمان، ضرورت ارتقاي ظرفيت اداري استان تهران، ترسيم الگوي صحيح حمل و نقل عمومي شهري و ترويج استفاده از آن، فراهم كردن زيرساخت‌هاي دوركاري در شهر تهران در راستاي تمركز زدايي و تقدير از رويكرد مردمي و وفاق محور رييس‌جمهور و همچنين مواضع مقتدرانه وي در دفاع از جبهه مقاومت پرداختند.
همچنين رييس مجمع نمايندگان استان تهران به ارايه توضيحاتي درباره جزييات جلسه اعضاي اين مجمع با رييس‌جمهور پرداخت.
سيدعلي يزدي ‌خواه رييس مجمع نمايندگان استان تهران با اشاره به جلسه شامگاه سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ اعضاي اين مجمع با رييس‌جمهور گفت: در راستاي همفكري و انتقال مشكلات كلان‌شهر تهران و استان تهران شامگاه سه شنبه در جلسه‌اي ۲ ساعته خدمت آقاي رييس‌جمهور بوديم و در اين جلسه موضوع مختلف كشور و استان تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
وي اظهار كرد: در اين جلسه مباحثي با موضوعات حمل و نقل، محيط زيست و آب و هوا، مسائل مربوط به خودرو، خودروسازان و خودروهاي اسقاطي، آب شرب تهران، ناترازي‌هاي انرژي اعم از برق و گاز، مباحث مربوط به اتباع غيرمجاز، حمل‌ونقل بين شهري و تأسيس شركت متروي حومه تهران براي كاهش تردد وسائل نقليه به تهران و كاهش آلودگي‌ها و كاهش مصرف سوخت، مسائل اقتصادي و هزينه‌هاي مصرفي خانوار و سفره مردم و همچنين مباحث فرهنگي و موضوعات كلان كشور و حوزه مقاومت مطرح شد. همچنين در اين جلسه يكسري مكاتبات درباره موضوعات مربوط به كلان‌شهر تهران آماده شده بود كه تقديم دولت شد.
اين نماينده مجلس عنوان كرد: در مجموع جلسه ديشب جلسه خوبي بود. البته دولت محدوديت‌هايي در حوزه ناترازي بودجه‌ دارد. آقاي رييس‌جمهوري همچنين از ارايه هر طرح و برنامه‌اي كه منجر به تسهيل زندگي مردم در شهر تهران شود استقبال كرد. در پايان نيز مقرر شد تا جلسات مجمع نمايندگان استان تهران با رييس‌جمهوري تكرار شوند.