۶۱۷ هزار نفر وام ازدواج و فرزندآوري گرفتند

۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۰۱:۴۷:۰۰
|
کد خبر: ۳۲۳۱۵۲

طبق اعلام بانك مركزي، از ابتداي سال جاري تا ۲۵ مهرماه ۶۱۷ هزار متقاضي وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند به ارزش بيش از ۱۳۲ هزار ميليارد تومان دريافت كردند.

طبق اعلام بانك مركزي، از ابتداي سال جاري تا ۲۵ مهرماه ۶۱۷ هزار متقاضي وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند به ارزش بيش از ۱۳۲ هزار ميليارد تومان دريافت كردند. ذبيح‌الله خداييان - رييس سازمان بازرسي كل كشور - در يك نشست خبري در رابطه با موضوع متقاضيان در صف دريافت تسهيلات ازدواج و فرزندآوري گفت: متقاضيان دريافت تسهيلات فرزندآوري در پايان سال ۱۴۰۲ نزديك به ۲۸۰ هزار و ۸۹۴ نفر بودند. به عبارتي در پايان سال گذشته بيش از ۲۸۰ هزار نفر در صف دريافت تسهيلات فرزند آوري ماندند و در حال حاضر افرادي كه در صف انتظار دريافت اين تسهيلات هستند، نه تنها كاهش پيدا نكرده، بلكه به ۴۱۷ هزار نفر افزايش پيدا كرده است.

بنابراين، در سال جاري بانك‌ها در اين رابطه موفق نبودند. وي ادامه داد: در موضوع تسهيلات ازدواج نيز با كندي در روند دريافت اين تسهيلات روبه‌رو هستيم. در سال ۱۴۰۲ تعداد افرادي كه در صف انتظار بودند علي رغم اينكه بانك‌ها به تعهدات خود عمل كردند، ۱۴۹ هزار و ۱۵۱ نفر بود و اين تعداد در حال حاضر به ۳۹۶ هزار نفر افزايش پيدا كرده است. به عبارت ديگر در سال جاري، هم تعداد كساني كه در صف انتظار دريافت تسهيلات ازدواج و هم كساني كه در صف انتظار دريافت تسهيلات فرزندآوري هستند، افزايش يافته است و خواهشي كه از بانك مركزي و مسوولان شبكه بانكي داريم اين است كه نسبت به تكاليف خود اقدام كنند؛ چراكه طبق تكليف و وظيفه متعهد هستيم در رابطه با بانك‌هايي كه به وظايف خود عمل نمي‌كنند، پرونده تشكيل دهيم.در اين رابطه بانك مركزي اعلام كرد: شبكه بانكي كشور از ابتداي امسال تا امروز ۲۵ مهرماه، مبلغ ۱۳۲ هزار ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوري به ۶۱۷ هزار و ۱۳۲ متقاضي پرداخت كرده است. در اين مدت بيش از ۱۰۸ هزار ميليارد تومان تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۳۲۵ هزار متقاضي پرداخت شده است. همچنين از ابتداي امسال تا ۲۵ مهرماه مبلغ ۲۴ هزار ميليارد تومان تسهيلات فرزندآوري به ۲۹۲ هزار و ۱۳۲ متقاضي پرداخت شده است.