پروژه‌هاي قرارگاه خاتم در مناطق آزاد بررسي شد

۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۰۲:۱۷:۱۴
|
کد خبر: ۳۲۳۱۸۷

دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي و مديران مناطق آزاد در نشست با فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا (ص) به بررسي و ارزيابي پروژه‌هاي قرارگاه در مناطق آزاد پرداختند.

دبير شوراي عالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي و مديران مناطق آزاد در نشست با فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا (ص) به بررسي و ارزيابي پروژه‌هاي قرارگاه در مناطق آزاد پرداختند. رضا مسرور دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در اين نشست با اشاره به اولويت‌هاي اقتصادي دولت چهاردهم در بر طرف كردن مشكلات مردم به همت و انسجام ملي و توسعه متوازن بر اين نكته تاكيد كرد: اگر بخواهيم مناطق آزاد نقش موثري در اقتصاد داشته باشند بايد مزيت‌هاي قانوني آن را در نظر بگيريم. وي به اهميت كريدور مياني و ظرفيت‌هاي لجستيكي و ترانزيتي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي شمالي ايران اشاره كرد و افزود: تكميل خطوط ريلي چابهار و همچنين مسير جلفا به چشمه ثريا مي‌تواند بسياري از تهديدات متصور از جمله كريدور زنگزور را از صرفه اقتصادي خارج كند.

دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از تشكيل كارگروه تخصصي براي حل مشكلات پروژه‌هاي مناطق آزاد قشم و چابهار خبر داد و گفت: مناطق آزاد در حوزه تامين مالي پروژه‌ها، تخصصي عمل نمايند. سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا (ص) نيز در اين ديدار بر همكاري با دبيرخانه شوراي عالي براي حل مشكلات و موانع در پروژه‌هاي قرارگاه در مناطق تاكيد كرد و افزود: همه مشكلات در پروژه‌ها نقدينگي نيست، اگر عزم و اراده و همدلي نباشد با نقدينگي هم كاري پيش نخواهد رفت. فرمانده قرارگاه خاتم الانبيا (ص) اطلاع‌رساني از اقدامات صورت گرفته در مناطق آزاد به مردم و فضاي بين‌المللي را تلاش و كوشش مضاعف دانست و گفت: براي مردم و سرمايه‌گذاران اخبار رسانه‌ها اهميت ندارد، بلكه آنچه را كه مي‌بينند در موردش نظر مي‌دهند. سردار عابد، در بخش از صحبت‌هاي خود ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي مقاومت به بيان خاطراتي از سرلشكر شهيد عباس نيلفروشان پرداخت. در ابتداي اين نشست، مديران عامل سازمان‌هاي مناطق آزاد هر كدام به تشريح ميزان پيشرفت پروژه‌هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا (ص) پرداختند و معاونين و مديران قرارگاه نيز توضيحات لازم درخصوص پروژه‌هاي مربوطه را ارايه نمودند.