شلیک دقیق موشک به ناو هواپیمابر آیزنهاور تایید شد

شلیک دقیق موشک به ناو هواپیمابر آیزنهاور تایید شد

۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۲:۰۸:۰۲
|
کد خبر: ۳۲۳۲۱۲

آمریکا اعتراف کرد که در حمله موشکی حوثی‌های یمن یک موشک به ۲۰۰ متری ناو هواپیمابر آیزنهاور اصابت کرده است.

مصادف با اولین سالگرد عملیات نظامی یمن در حمایت از فلسطین، مرکز مبارزه با تروریسم ایالات متحده (CTC) مقاله‌ای با عنوان «تساوی یک برد است!» منتشر کرد.

به گزارش پارتیزان، در بخشی جالب از این گزارش عنوان شده است: یک موشک احتمالا از نوع بالستیک ضدکشتی (یا موشکی دیگر) با طی مسیری با ارتفاع بسیار کم، با حداقل هشدار، بدون فرصت رهگیری، در ۲۰۰ متری ناو هواپیمابر آیزنهاور به آب اصابت کرد.

جزئیات از مصاحبه با افسران اطلاعاتی ایالات متحده و انگلستان جمع‌آوری شده است. این مرکز این عملیات را شاهکار چشمگیر عنوان کرد و توجه را به عنوان خبری یمنی‌ها معطوف می‌کند: خروج آمریکا از دریای سرخ، سقوط افسانه ابرقدرتی واشنگتن را تایید می‌کند.

سرانجام با اطلاعات فعلی تکه‌های بیشتری از پازل حمله پنج ماه پیش یمن به این ناو هواپیمابر که توجه بسیاری را جلب کرد مشخص شد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرده بود که در پاسخ به تجاوزات هوایی آمریکا و هدف‎قراردادن غیرنظامیان که جنایت جنگی و تقض آشکار قوانین بین‎المللی است، نیروهای موشکی و دریایی یمن، با استفاده از تعدادی موشک کروز ضدکشتی و موشک/راکت بالستیک ضدکشتی، به ناو هواپیمابر آیزنهاور (CVN-69) حمله کرده‎اند.