رفع ناترازي انرژي با توليد ۲۰ هزار مگاوات انرژي تجديدپذير

۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۰۱:۵۸:۲۴
|
کد خبر: ۳۲۳۲۸۸

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: گفت: بخش خصوصي پيشنهاد داده كه براي توليد ۲۰ هزار مگاوات انرژي تجديدپذير از نوع خورشيدي، پيشگام شود و در رفع ناترازي انرژي در كشور، دولت را ياري كند.

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: گفت: بخش خصوصي پيشنهاد داده كه براي توليد ۲۰ هزار مگاوات انرژي تجديدپذير از نوع خورشيدي، پيشگام شود و در رفع ناترازي انرژي در كشور، دولت را ياري كند.

به گزارش تسنيم؛ رييس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: صنعت تجديدپذير از شمول تكاليف دولت آزاد خواهد بود و محدوديتي در تعيين قيمت برق توليدشده، عرضه آن در بورس انرژي و صادرات آن به جز در دوران پيك مصرف، نخواهد داشت.

سيدحميد پورمحمدي با اعلام حمايت جدي اين سازمان از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در انرژي‌هاي تجديدپذير، گفت: سازمان برنامه و بودجه به نمايندگي از دولت، تمام زمينه‌ها را براي حضور جدي و پرقدرت بخش خصوصي در انرژي‌هاي تجديدپذير فراهم مي‌كند و برخي محدوديت‌هاي موجود كنوني نيز برداشته مي‌شود.

رييس سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: سازمان برنامه و بودجه آمادگي دارد با تشكيل كارگروهي متشكل از نمايندگان دولت و بخش خصوصي براي انجام بررسي‌هاي لازم در زمينه سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در انرژي‌هاي تجديدپذير و رسيدن به اجماع كارشناسي، مصوبات قانوني مورد نياز را براي حضور پرقدرت بخش خصوصي در توليد انرژي و برطرف كردن ناترازي در اين حوزه، مهيا كند.

پورمحمدي در ادامه وظيفه دولت را باز كردن راه براي فعاليت گسترده بخش خصوصي در بخش‌هاي مختلف به‌ويژه در حوزه انرژي اعلام كرد و گفت: بخش خصوصي پيشنهاد داده كه براي توليد 20 هزار مگاوات انرژي تجديدپذير از نوع خورشيدي، پيشگام شود و در رفع ناترازي انرژي در كشور، دولت را ياري كند.

رييس سازمان برنامه‌ و بودجه كشور با بيان اينكه اكنون با افزايش عرضه تجهيزات توليد انرژي خورشيدي در جهان و كاهش قيمت آنها، فرصت خوبي براي خريد اين تجهيزات فراهم شده است، افزود: صندوق توسعه ملي آمادگي دارد به نمايندگي از طرف دولت، تسهيلات لازم را در اين زمينه در اختيار بخش خصوصي قرار دهد.

عضو كابينه دولت چهاردهم سپس با اعلام اينكه دولت تضمين ارز مورد نياز اين بخش را انجام مي‌دهد، گفت: در نهايت، اين حوزه صنعت از شمول تكاليف دولت آزاد خواهد بود و محدوديتي در تعيين قيمت برق توليدشده، عرضه آن در بورس انرژي و صادرات آن به‌جز در دوران پيك مصرف، نخواهد داشت.