طرح جديد شهرداري تهران براي تردد سريع خودروهاي امدادي

۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۰۲:۰۴:۴۸
|
کد خبر: ۳۲۳۲۹۵

مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران از طرح جديد شهرداري تهران براي تردد سريع خودروهاي امدادي در پايتخت در زمان وقوع حادثه خبر داد.

مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران از طرح جديد شهرداري تهران براي تردد سريع خودروهاي امدادي در پايتخت در زمان وقوع حادثه خبر داد. حميد برادران در گفت‌وگو با ايسنا، بيان كرد: در نظر داريم تا خودروهاي امدادي شهر تهران را تحت پوشش سامانه‌اي جمع كنيم كه بر اساس آن بتوانيم در حوادث شهري دسترسي سريع‌تري به اين ناوگان داشته باشيم و ناوگان را براي پوشش حوادث احتمالي زودتر فرا بخوانيم. او گفت: در حال حاضر «اي وي ان» يا «جي پي اس » خودروهاي امدادي را در اختيار داريم و مي‌دانيم كه در كجا مستقر هستند و تلفن ارتباطي با آنها را در اختيار داريم. مديرعامل شركت كنترل ترافيك تهران ادامه داد: به محض وقوع حادثه در مسيرهاي بزرگراهي كه توسط كارشناسان مركز كنترل ترافيك در دوربين‌هاي نظارتي رويت مي‌شود با نزديكترين خودروي امدادي به صحنه حادثه ارتباط برقرار مي‌شود تا به محل حادثه اعزام شود.
برادران تصريح كرد: با اجراي اين طرح زمان رسيدن خودروهاي امدادي به محل حادثه كوتاه مي‌شود و همچنين سرعت رسيدگي به مصدومان احتمالي يا خودروي آسيب ديده افزايش يافته و مي‌توان خودروي حادثه ديده را به محل ايمن منتقل كرد. حتي اگر نوع حادثه بگونه‌اي باشد كه نياز به تميز كردن معبر داشته باشيم، مي‌توانيم با منطقه هماهنگي فوري انجام دهيم.