سازمان بورس از واریز سریع سودهای سهام عدالت خبر داد

۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۲۲:۴۵:۰۲
کد خبر: ۳۲۳۳۵۵

 رئیس سازمان بورس درباره این که چرا هنوز بخشی از سود سال ۱۴۰۱ سهام عدالت پرداخت نشده است، پاسخ داد و اعلام کرد : کمیته سه نفره حمایت از سهام‌داران عدالت تشکیل شد. 

سازمان بورس از واریز سریع سودهای سهام عدالت خبر داد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حجت‌اله صیدی از تشکیل یک کمیته سه نفره در این سازمان برای پیگیری حقوق سهامداران عدالت و ایجاد هماهنگی بین گروه‌های ذینفع خبرداد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد این که چگونه عمق بازار سرمایه را که به گفته وزیر اقتصاد ۱۴۰ میلیارد دلار به اندازه یک شرکت خارجی است را می‌توان افزایش داد، ‌ گفت: در حال حاضر شرکت ها در بورس کار می‌کنند و با پذیرش شرکت های بیشتر و سرمایه‌گذاران جدید تر و عرضه اوراق بیشتر مالی می‌توان عمق بازار را افزایش داد.

وی در برابر این گفته که اعتماد مردم به بازار سرمایه بعد از وقایع و ریزش سال ۹۹ کاهش یافته است، ‌ افزود: به هر حال مردم در بورس خرید و فروش سهام می‌کنند، هر روز ۶۰ هزار نفر معامله می‌کنند، در طول عمر بازار سرمایه بالا و پائین زیاد دیده شده است. ماهیت بورس همین نوسان است. تلاش می‌کنیم مردم بیشتری پس اندازهای خود را به بازار سرمایه بیاورند و سرمایه‌گذاری کنند.

صیدی در مورد این که ۶۰ میلیون کد بورسی داریم که ۶۰ هزار معامله‌گر یک از هزار نفر است، ‌ گفت: عمده این کد بورسی‌ها متعلق با دارندگان سهام عدالت است، وی در مورد این که ۱۹ میلیون سهامدار عدالت روش مدیریت مستقیم را برگزیده‌اند، ‌گفت: این سهامداران هر وقت خواستند می‌توانند سهام بخرند یا بفروشند، البته برخی سهام‌داران عدالت هم سهام خود را نگه داشته‌اند که از عایدی آن استفاده کنند.

رئیس سازمان بورس در مورد این که نماد معاملاتی سهام عدالت فعلاً بسته است، چگونه می‌توانند خرید و فروش کنند، بیان کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید مجامع عمومی خود را برگزار کنند، ‌تا نمادهای آنها باز شود.

صیدی در مورد اینکه تاکنون مجمع عمومی ۸ شرکت استانی سهام عدالت برگزار شده است، اما چرا نماد معاملاتی آنها باز نمی‌شود، گفت: باید مجمع عمومی همه استان‌ها برگزار و وضعیت سهامداری آنها شفاف شود تا همه نمادهای معاملاتی یکباره باز شوند. این شرکت ها به بورس آمده‌اند که معامله شوند.

رئیس سازمان بورس در مورد این که مجمع عمومی شرکت های سرمایه‌گذاری استانی تا کی برگزار می‌شود، گفت: البته برگزاری مجمع استانی دست کانون شرکت های سرمایه‌گذاری استانی است، ‌اما پیگیری می‌کنیم که صورت های مالی حسابرسی شده شرکت های سرمایه‌گذاری استانی در گدال افشا شود، ‌ آن گاه نمادهای معاملاتی بازگشایی می‌شود.

صیدی در مورد کارگروه سه نفره برای پیگیری منافع سهام‌داران عدالت نیز گفت: این کاگروه سه نفره در سازمان بورس تشکیل می‌شود که سه نفر شامل یک نفر از بخش فنی، ‌ یک نفر اجرایی و یک نفر هماهنگ کننده بین تعاونی های سهام عدالت و شرکتهای استانی سهام عدالت و کانون شرکت های سرمایه‌گذاری باشد و این افراد کمک کنند که مجامع شرکت های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت زودتر برگزار شود و سهام در بورس قابل معامله شود، ‌این فرآیند ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد.

رئیس سازمان بورس در باره این که چرا هنوز بخشی از سود سال ۱۴۰۱ سهام عدالت پرداخت نشده است، گفت: باید صورتهای مالی شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی شفافغ شود، ‌ هر چه سود شرکت های سرمایه‌پذیر سهام عدالت دریافت شود، ‌به زودی برای سهام‌داران واریز می‌شود.

وی تاکید کرد، ‌سازمان بورس هم تلاش می‌کند که سودهای سهام عدالت زودتر واریز شود، ‌اما باید سودها از شرکت های سرمایه‌پذیر دریافت و سپس واریز شود.