كاهش دماي شديد در كمين استان تهران

كاهش دماي شديد در كمين استان تهران

۱۴۰۳/۰۷/۲۹ - ۰۰:۴۸:۳۱
|
کد خبر: ۳۲۳۴۰۷

مديركل مديريت بحران استان تهران در خصوص كاهش محسوس دما و فعاليت سامانه بارشي در اين استان هشدار داد و گفت: كشاورزان براي مراقبت از محصولات تمهيدات لازم را بينديشند.

مديركل مديريت بحران استان تهران در خصوص كاهش محسوس دما و فعاليت سامانه بارشي در اين استان هشدار داد و گفت: كشاورزان براي مراقبت از محصولات تمهيدات لازم را بينديشند. به گزارش روابط عمومي استانداري تهران، حامد يزدي مهر، بعد از ظهر شنبه از صدور هشدار نارنجي هواشناسي مبني بر بروز دو سامانه گسترش توده هواي سرد و فعاليت متناوب سامانه بارشي خبر داد و اظهار كرد: بر اساس اين پيش بيني، از يكشنبه ۲۹ مهرماه تا روز پنجشنبه سوم آبان ماه شاهد فعاليت اين سامانه‌ها خواهيم بود. او با بيان اينكه طي ايام مذكور در استان تهران به ويژه در روزهاي سه شنبه تا پنجشنبه كاهش محسوس دما را در نواحي شمالي و دامنه‌ها و ارتفاعات به‌طور ميانگين تا ۱۷ درجه سلسيوس و در نيمه جنوبي و نواحي، مركزي به‌طور ميانگين بين ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسيوس شاهد خواهيم بود، گفت: به همه كشاورزان و پرورش‌دهندگان دام و طيور توصيه مي‌شود نسبت به بازبيني و مهياسازي سامانه‌هاي گرمايشي، تنظيم دماي گلخانه‌ها و سالن‌هاي پرورش قارچ اقدامات لازم را انجام دهند. يزدي مهر با اشاره به اعلام سازمان هواشناسي مبني بر مخاطره رخداد تنش دمايي افزود: اين رخداد در نيمه شمالي استان و طي روزهاي چهارشنبه تا پنجشنبه گاهي با بارش برف، در ارتفاعات همراه خواهد بود، همچنين در ارتفاعات بالادست به ويژه قله‌هاي البرز مركزي وزش سوز باد، يخبندان شبانه سطح زمين و ماندگاري توده هواي سرد به ويژه از چهارشنبه تا جمعه در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالي را خواهيم داشت.

مديركل مديريت بحران استان تهران عنوان كرد: استفاده از ضد يخ در خودروها و تاسيسات حساس به دما به ويژه در نيمه شمالي استان، توصيه مي‌شود همچنين ضروري است كه مديريت حامل‌هاي انرژي به ويژه گاز و برق در دستور كار ويژه شهروندان قرار داشته باشد. او در ادامه بيان كرد: طبق اعلام سازمان هواشناسي از روز دوشنبه ۳۰ مهرماه تا پايان روز پنجشنبه سوم آبان ماه در استان تهران، به ويژه نيمه شمالي شاهد فعاليت متناوب سامانه بارشي خواهيم بود كه ضروري است در اين خصوص احتياط لازم براي حضور و سفر به نواحي كوهستاني و گردنه‌هاي برف گير صورت بگيرد.
يزدي مهر توصيه اكيد كرد كه از فعاليت‌هاي كوهنوردي به ويژه صعود به ارتفاعات بالادست در مدت مذكور خودداري شود و استحكام سازه‌هاي موقت و سست مانند داربست‌ها و تابلوهاي تبليغاتي و پاك‌سازي دهانه پل‌ها لايروبي كانال‌ها و نهرها و آماده‌سازي تجهيزات براي آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي و امدادي در دستور كار باشد، همچنين بهره‌برداران و پيمانكاران عرصه منابع طبيعي و آبخيزداري تمهيدات لازم را در خصوص هشدار صادر شده بينديشند.
مديركل مديريت بحران استان تهران بر لزوم عدم تردد يا اتراق در حاشيه رودخانه‌ها و مسيل‌ها تاكيد و عنوان كرد: پاك‌سازي دهانه پل‌ها، لايروبي كانال‌ها و آب روها در دستور كار مسوولان مربوطه باشد و دستگاه‌هاي اجرايي و امدادي در حالت آماده باش قرار بگيرند.