قیمت جدید طلا امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۳؛ فلز زرد به اوج رسید

قیمت جدید طلا امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۳؛ فلز زرد به اوج رسید

۱۴۰۳/۰۷/۲۹ - ۱۲:۴۵:۰۱
|
کد خبر: ۳۲۳۴۳۳

با وجود این‌که اونس طلا در آخرین لحظه معاملات روز شنبه اندکی کاهشی شد، اما همچنان در نقطه اوج قرار دارد.

بررسی عملکرد اونس طلا در طول یک هفته گذشته از افزایش ۶۲ دلاری قیمت حکایت دارد؛ به طوری که سود سرمایه‌گذاران طلا در این بازه زمانی در حدود ۲.۳ درصد ارزیابی می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین عملکرد طلا در بازار جهانی در طول یک ماه گذشته در حدود ۱۰۰ دلار بوده که رشد ۳.۸ درصدی قیمت طلا را نشان می‌دهد.

در حال حاضر اونس طلا در بازار جهانی ۲ هزار و ۷۲۰ دلار قیمت دارد و با وجود این‌که طلا در آخرین لحظه معاملات روز شنبه اندکی کاهشی شد، اما همچنان در نقطه اوج قرار دارد.

قیمت طلا به اوج رسید/ قیمت جدید طلا امروز ۲۹ مهر ۱۴۰۳

براساس گزارش رویترز، افزایش تنش‌های ژئوپولیتیکی تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد و نگرانی در مورد بی‌ثباتی بازار جهانی بیش از پیش از قیمت طلا حمایت می‌کند.

بی ثباتی‌های ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره بانک‌های مرکزی از عوامل بالا رفتن قیمت طلا بوده است

طلا از ابتدای سال جاری میلادی بارها به یک رکورد جدید رسیده است. انتظار تسهیل سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی و بی‌ثباتی‌های ژئوپولیتیکی قیمت طلا را ۳۰ درصد از ابتدای سال جاری افزایش داده و بهترین عملکرد آن را از ۱۹۷۹ رقم زده است.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تاجران در حال حاضر ۹۲ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه نوامبر پایین بیاورد.

برخی تحلیلگران عقیده دارند این شرایط قیمت طلا را طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده به ۳۰۰۰ دلار می‌رساند. انتظار می‌رود قیمت نقره هم طی سه ماه آینده به ۳۵ دلار برسد.