رييس‌جمهور:

در هر نسخه‌اي براي مملكت بايد گروه آسيب‌‌پذير را ببينيم

۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۶:۲۸
|
کد خبر: ۳۲۳۴۷۴

رييس‌جمهوري تصريح كرد تعهداتي كه مجلس به گردن دولت‌ها گذاشته با واقعيت همخواني ندارد.

رييس‌جمهوري تصريح كرد تعهداتي كه مجلس به گردن دولت‌ها گذاشته با واقعيت همخواني ندارد.
مسعود پزشكيان روز يكشنبه - ۲۹ مهر ماه- با حضور در آيين بيست و هشتمين دوره روز ملي صادرات، بيان كرد: امروز شاهد هستيم كه صهيونيست‌ها زن وكودك را كشته و بيمارستان‌ها را بمباران كرده و مدارس و مجامع عمومي را مي‌زنند، براي اينكه مي‌خواهند يك نفر را ترور كنند. بعد از حقوق بشر صحبت مي‌كنند.
وي اضافه كرد: كدام وجدان بيداري اين را مي‌پذيرد كه چنين آدم‌هايي از انسانيت، حقوق بشر، آزادي و دموكراسي صحبت كنند؟! حالا مي‌گويند اينها تروريست هستند. اگر تو مردي تروريست را بكش. تو مي‌گويي تروريست است. از سرزمين خود آنها را بيرون كرده و خانه و كاشانه آنها را ويران كرده‌اند، بعد مي‌گويند تروريست هستيد.چرا زنان و كودكان را مي‌كشيد؟
وي در ادامه با بيان اينكه امروز صهيونيست‌ها در حال كشتار هستند و جهان نيز در حال تماشاي آنان است، گفت: وحشيانه‌ترين جنايت‌ها را انجام مي‌دهند و بعد مدعي مي‌شوند كه اينها تروريست هستند و ما با تروريست‌ها مي‌جنگيم. تعداد آدم‌هايي كه اينها كشتند و تعداد ترورهايي كه امريكا و‌دار و دسته آن رسما در منطقه انجام داده‌ است، كدام يك با اين تهمتي كه به ديگران در خصوص تروريست بودن مي‌بندند قابل قياس است.
وي در ادامه با يادآوري اينكه ما را در وضعيتي قرار دادند كه نگذارند ما باهم ايران و كشور خود را بسازيم، تاكيد كرد: مصمم هستيم كه ايران خود را بسازيم، اعتقاد و باور من براي ساختن ايران حرف امام علي (ع) است. حضرت علي (ع) زماني كه جامعه را طبقه‌بندي مي‌كند، مي‌گويد هيچ كدام از طبقات نمي‌توانند پايدار باشند، مگر با كمك تاجران و صاحبان صنعت. اگر ما اين ديدگاه را باور داشته باشيم، كافي است. مملكت ما با شما قوام پيدا مي‌كند. ما خود را موظف مي‌دانيم تا هر كاري مي‌توانيم انجام دهيم تا موانع را از سر راه شما ‌برداريم.
وي ادامه داد: ما سفرهاي خارجي داريم بارها اعلام كردم كه اتاق بازرگاني اعلام كند ما چه بگوييم تا بستر براي شما فراهم شود. به عراق و قطر و تركمنستان رفتيم در همه اين سفرها نظر شما را پرسيديم تا بستر براي فعاليت شما را فراهم كنيم.
رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: يكي از معضلات ما هدف‌گذاري‌هاي مختلف است . به عنوان مثال ما در مجلس مصوب مي‌كنيم تا به جوانان وام ازدواج داده شود يا وام فرزندآوري پرداخت شود، اما منابع آن را نمي‌بينيم. بانك‌ها چگونه ناتراز شدند؟ علت آن مصوباتي است كه ما در مجلس گذاشتيم. تعهداتي كه مجلس به گردن دولت‌ها گذاشته با واقعيت همخواني ندارد.
وي ادامه داد: از يك طرف دولت بدهكار با ناترازي در بانك‌ها و صندوق‌ها درست كردند، بعد مي‌گويند حل كنيد. ما اول بايد بدانيم در كجا هستيم. ما در حال جنگ هستيم. جنگي كه اين نامردها بر ما تحميل كرده و روز به روز شرايط را بدتر مي‌كنند. امروز جنگ موشك نيست، بلكه جنگ انديشه و توليد است.
پزشكيان تاكيد كرد: ما مصمم و معتقد هستيم كه به هر شكل بستر را براي شما فراهم كنيم. بارها گفتم ما به عنوان پزشك وقتي عمل مي‌كنيم يك عوارضي دارد كه بايد درد و رنج را تحمل كرد. مداخلات اقتصادي و ارزي ما يكسري عوارضي در گروه و دسته‌اي ايجاد خواهد كرد.
وي همچنين تصريح كرد: دغدغه ما گروه‌هايي است كه ممكن است تصميمات ما آنان را به زير خط فقر ببرد. ما موظف هستيم آنها را ديده و اجازه ندهيم صدمه ببينند. هر مداخله و نسخه‌اي كه براي مملكت مي‌نويسيم بايد گروه آسيب‌پذير را ببينيم. رييس‌جمهوري در ادامه خاطرنشان كرد: ما در تمام مسائل و در دولت آماده‌ايم با شما جلسه بگذاريم. با شما بنشينيم و مشكل شما را حل كنيم. جلسه با شما به منزله وقت تلف كردن نيست. ما آماده‌ايم هر هفته و هر روز وقت بگذاريم تا توليد ما رشد كند.
وي با تاكيد بر اينكه به دنبال حذف موانع هستيم، خاطرنشان كرد: اما سيل صدمات آن ممكن است به يك عده آسيب بزند. بايد عوارض را درنظر گرفت. به عنوان يك باور ما در جنگ هستيم. اقتصاددان‌ها و توليدكنندگان و صادركنندگان ما خط مقدم جنگ هستند، بايد از آنها پشتيباني و حمايت كنيم. پزشكيان ادامه داد: يك تعامل و هماهنگي خوبي بين قوا وجود دارد. ما قرار نيست كسي را محكوم كنيم. همه با هم كاري كرديم كه به اينجا رسيده، اكنون بايد دست به دست هم دهيم تا به سمت پيشرفت برويم.
وي همچنين خاطرنشان كرد: بايد دست به دست هم دهيم تا يك ايران قوي بسازيم تا يك عده تازه سربرآورده نتوانند براي ما قيافه بگيرند. ايراني‌ها براي ايران هر كاري از دست‌شان بربيايد انجام مي‌دهند. ما نيز هر كاري از دست‌مان بربيايد در خدمت شما خواهيم بود. تا آخر با شما هستيم و خواهيم جنگيد.
رييس‌جمهوري در ادامه خطاب به حاضران در آيين بيست و هشتمين دوره روز ملي صادرات گفت: وضعيت را شما مي‌دانيد. نامردها روز به روز مي‌خواهند وضعيت را براي ما بدتر كنند. اما فرصت زيادي در اوراسيا، شانگهاي، بريكس و در تعامل با همسايگان خود داريم. ما دست به دست هم داده و با قدرت پيش خواهيم رفت.